De "Internetbasispolis" : is dat een basisverzekering van Zilveren Kruis?

Fanatiekeling

Ik zie op de website informatie over de " internetbasispolis". Ook bij diverse zorgaanbieders wordt deze polis genoemd. 

Volgens mij biedt Zilveren Kruis echter geen "Internetbasispolis" aan: wel een Budgetpolis met beperkte ziekenhuiscontractering onder de naam Basis-Budget. 

Kan het gaan om verouderde informatie of is het een polisvorm die niet meer verkocht wordt? Ik kan geen polisvoorwaarden vinden.

Zie de bijlage en de link: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorgverzekering/basisverzekering/Paginas/Internetbasispolis...

Groet, Feina.

De "Internetbasispolis" : is dat een basisverzekering van Zilveren Kruis?

9 ANTWOORDEN

Re: De "Internetbasispolis" : is dat een basisverzekering van Zilveren Kruis?

Community Manager

Je hebt gelijk @Feina. De 'internetbasispolis' hebben we niet meer. Dit was een verzekering van TakeCareNow. Deze verzekering bestaat niet meer. De Basis Budget en ZieZo zijn de goedkope vervangers. De pagina over de internetbasispolis die jij gevonden had, hebben we verwijderd en de URL omgeleid naar de basisverzekeringen van Zilveren Kruis. Dank weer voor het doorgeven!

Fanatiekeling
Tip: ik zag deze polis ook genoemd staan op de website van het UMCG. De zorgaanbieders zijn hiervan dus niet op de hoogte.
Groet, Feina.

Community Manager
Dank! Ik ga kijken wat ik eraan kan doen.

Community Manager

Ik kan blijkbaar niet zo goed zoeken als jij @Feina. Want ik heb de gegevens niet gevonden op de website van het UMCG. Wellicht kun je ze zelf even een berichtje sturen?

Fanatiekeling
Er zijn meerdere zorgaanbieders die dit fout doen. Ik vind het jullie taak om aan jullie gecontracteerde aanbieders duidelijkheid te geven. Zie bijlage. Via googelen is dit eenvoudig te vinden.
Groet, Feina.

Community Manager

Interessante gedachte @Feina. Vind jij dat Zilveren Kruis verantwoordelijk is voor alle informatie die anderen over ons vermelden? Of hoe zie jij dat voor je? En dat vraag ik uit oprechte interesse in jouw mening...

Fanatiekeling

@Corine V,

Ik zie het niet als een verplichting, maar als morele verantwoordelijkheid. Het betreft een aantal grote ziekenhuizen. Ik vind dat bij dat contract hoort dat je elkaar inlicht over belangrijke informatie. In dit geval is het informatie die voor de patiënten bestemd is, en daarvoor moet samengewerkt worden.

Groet, Feina.

Fanatiekeling

Ik heb ook de klantenservice gebeld om extra te controleren of " internetbasispolis" niet bestaat. Antwoord: nee, dat bestaat niet. Maar nu vind ik op jullie eigen website wèl de naam en de code van de internetbasispolis! 

@Corine V

kun je jouw antwoord controleren òf de webpagina aanpassen? 

Zie bijlage.

Groet, Feina.

Community Manager

De informatie op de pagina waar je naar verwijst was inderdaad verouderd @Feina. Mijn collega's van online hebben de informatie aangepast. Dank weer!