Chatten met medewerker

Geregelde bezoeker

Zo makkelijk, heb ik jaren geleden ervaren, even chatten met een vraag.

de laatste maanden probeer ik dat weer en er staat maximale wachttijd 2 minuten. Na alle standaardvragen via de computer, komt er reactie, we zoeken een medewerker, het duurt ongeveer twee minuten. Al snel volgend bericht dat er geen medewerker te vinden is, dus zoek maar een andere vorm van communiceren.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben. 

Heel frustrerend en niet goed.

Chatten met medewerker

10 ANTWOORDEN 10

Re: Chatten met medewerker

Community Manager

Goedemorgen @Marja1

Dank voor je bericht hier! Ik kan mij jouw verbazing goed voorstellen als je in het verleden geen problemen mee hebt gehad.

Er zijn inderdaad wat dingen veranderd. Bij het openen van een chat kom je eerst in gesprek met Max, onze virtuele collega. Hij zal vragen om jouw gegevens en de vraag die je wil stellen. Deze gegevens komen dan terecht bij een collega die jou verder gaat helpen. 

Ik wil graag voor je uitzoeken hoe het komt dat je steeds lang moet wachten tot er een medewerker beschikbaar is. Op welke tijdstippen probeer je met ons te chatten? Is dat de hele dag door of probeer je vaak 's avonds contact met ons te zoeken?

Hoor graag van je, Marja!

Groetjes,

Jasper

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Geregelde bezoeker
Hallo Jasper,
Dank voor je reactie .
De laatste pogingen waren zondagavond en gisterenmiddag na de lunch.
Ik denk dat ik het de andere keren ook 's avonds heb geprobeerd. Een keer veranderde de wachttijd steeds tot wel twaalf min. Toen ben ik gestopt . Nu komt er dus n melding dat er niemand beschikbaar is.
Marja

Webcare

Bedankt voor de gegevens Marja, 

Ik heb je signaal doorgegeven aan de afdeling die de planning maakt. Ze zijn blij dat je dit doorgeeft zodat ze kunnen nagaan waar dit mis gaat want dit is natuurlijk niet zoals het hoort. 

Mocht het nog eens gebeuren zou je dit dan weer aan ons door willen geven. Als het kan ook met de tijd erbij dan kunnen ze specifieker kijken waar het probleem zit. 

We moeten de bereikbaarheid op de chat natuurlijk verbeteren maar je kan ons ook via Facebook en WhatsApp tot 22uur 's avonds een bericht sturen als je een vraag hebt die niet over financiële of medische zaken gaat. 

Bedankt!

Groeten Andrea

Voorbijganger

Ik ben op zoek naar de chatmogelijkheid, waar zit die? Ik vind op de contact-pagina alleen Bel, WhatsApp, E-mail, Post en Social.  Een Chat mogelijkheid is precies waar ik naar op zoek ben.  Waarom is de E-mail optie "op dit moment gesloten"? Hoe kan e-mail nou gesloten zijn, ik begrijp niet goed waarom er geen e-mailadres staat waar ik nu een mail naar toe zou kunnen sturen, ook al duurt het beantwoorden dan misschien enige tijd.

Webcare

Hallo Gregorius,

Dank je voor je bericht hier! Je vindt de chat optie alleen nog als je inlogt op je Mijn Zilveren Kruis. Dit is onlangs veranderd. 

Tijdens onze kantooruren is de e-mail button niet beschikbaar. Dit komt omdat wij goed bereikbaar zijn via telefoon, Whatsapp, op Facebook en Twitter. En via chat als je in je Mijn Zilveren Kruis omgeving zit. Via deze kanalen kunnen we je snel van een goed antwoord voorzien. Terwijl dit via e-mail onnodig lang duurt. Als wij gesloten zijn om 22.00 uur, komt de e-mail button weer beschikbaar. 

Mooi weekend toegewenst Gregorius, groeten Laura

Voorbijganger

Heel fijn dat jullie goed bereikbaar zijn via telefoon! Voor de mensen die normaal kunnen horen in elk geval. Ik kan niet zelf bellen, want ik kan niet horen. Om dezelfde reden kan ik niet inloggen via DigiD met SMS. De contactmogelijkheden via "social media", vereisen dat ik een telefoon moet hebben (whatsapp) of akkoord moet gaan met allerlei privacy-schendende voorwaarden van grote Amerikaanse bedrijven als facebook of twitter en ik wens daar geen account te hebben.

Ik moet nu als ik het juist heb dus wachten tot vanavond laat om te kunnen zien wat het e-mailadres is, of een brief sturen. 

Ik vraag me af hoe dat gegaan is bij de vergadering waar besloten is om het e-mailadres overdag te verbergen. Het roept ook zoveel vragen op. Is het wellicht een poging om klantvriendelijker te zijn, door mensen die niet willen bellen te dwingen toch te bellen? Heeft iemand geroepen "Laten we de contactmogelijkheden verkleinen, zodat we klanten beter kunnen helpen", gevolgd door lang applaus en een welverdiende bonus? Is het concept van e-mail, waarbij in tegenstelling tot chatten of bellen het mogelijk is om pas na enige tijd te reageren, niet helemaal duidelijk? Ik begrijp werkelijk waar niet wat de gedachte is achter "Laten we om klanten beter van dienst te zijn ons e-mailadres overdag verbergen, zodat mensen tot 's avonds moeten wachten voordat ze een e-mail kunnen sturen".  Hebben jullie misschien maar een druk-bezette medewerker op de afdeling klantenservice die overdag in de "telefoon" kamer zit en 's avonds na het laatste gesprek naar de afdeling "e-mail" rent om aldaar het e-mailadres weer zichtbaar te maken en te wachten op binnenkomende electronische post? Is de mail-server dermate klein dat er slechts enkele tientallen e-mailtjes in het digitale postvak passen? Reageren jullie misschien wel op de tam-tam of rooksignalen, of is de medewerker tam-tam en rooksignalen overdag al ingezet op de afdeling postduiven en dienstbodes en komt de tam-tam vanavond na tien uur pas weer beschikbaar? Vragen vragen vragen...

Webcare

Hallo Gregorius,

Je hoeft niet tot 's avonds wachten om de e-mailbutton te zien, ik kan je het e-mailadres met alle liefde geven. Het gaat erom dat de e-mailbutton overdag niet actief wordt aangeboden, omdat de andere kanalen sneller en toegankelijker zijn. Onze verzekerden geven ook aan dit als erg prettig te ervaren dat zij niet op een antwoord te hoeven wachten en direct contact met ons kunnen maken op de door hen gewenste manier. 

Je kunt ons je e-mail sturen via www.zk.nl/email . Mijn collega's van het e-mailteam beantwoorden je e-mail binnen 3 werkdagen. 

Voorbijganger

Beste Laura,

Dank je wel voor de link naar de pagina met het e-mail formulier. Ik was er naar op zoek maar kon hem niet vinden omdat de niet door mij gewenste contactmogelijkheden voor mij niet sneller en minder toegankelijk zijn en daarom overdag niet actief worden aangeboden.

Om je beter van dienst te zijn, heb ik je antwoord-tekst bij wijze van vriendelijkheid verbeterd met enkele aanvullingen (schuin gedrukt). Misschien dat je die in soortgelijke gevallen kan copy-pasten. Beschouw het als een gratis service, om de toegankelijkheid te verbeteren natuurlijk:

"Je hoeft niet tot 's avonds wachten om de e-mailbutton te zien als je precies weet waar die zit tenminste en geen knop op de contact-pagina zoekt, anders moet je wel tot 's avonds wachten om de e-mailbutton te zien, ik kan je het e-mailadres met alle liefde geven. Het gaat erom dat de e-mailbutton overdag niet actief wordt aangeboden, omdat de andere kanalen sneller en toegankelijker zijn als je tenminste normaal kan horen en ons kan opbellen zoals normale mensen. Sommige van onze verzekerden geven ook aan dit als erg prettig te ervaren dat zij niet op een antwoord te hoeven wachten en direct contact met ons kunnen maken op de door hen gewenste manier mits die gewenste manier de manier is die wij het liefst hebben en in elk geval geen e-mail is want de e-mailbutton is overdag verborgen want ondanks dat u daar actief naar op zoek bent, hebben wij besloten dat u daar niet actief naar op zoek dient te zijn want dan bent u beter geholpen

Dank je voor je assistentie en groeten,

Nieuwkomer
Hoi

Community Manager

Welkom @SelinCeylin
Ik zie dat je een reactie plaatst in een topic over chatten. Kunnen we je ergens mee helpen? 
Mocht je een vraag willen stellen aan de klantenservice. Dan kan dat ook hier op de community. Kijk voor andere opties ook eens op deze pagina: Contact

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.