Avatar van mijn hulphond goedkeuren

Bekend gezicht

Ik doe al sinds gisteren verwoede pogingen om mijn profielfoto aan te passen. Ik begrijp dat die avatar moet worden goedgekeurd. Maar met alle respect, hoe lang duurt dat dan wel niet?! Er staat echt niks schunnigs op, hoor! Gewoon mijn hulphond en ik, heel netjes.

Wie moeten zich daar allemaal wel over buigen, dat dat zo lang duurt?

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
  • Zilveren Kruis Online

Avatar van mijn hulphond goedkeuren

OPGELOST
28 ANTWOORDEN

Re: Avatar van mijn hulphond goedkeuren

Bekend gezicht

Schiet mij maar in een kerstboom, waarom staat mijn bericht überhaupt onder 'Financieel'? Ik had ooit de illusie dat ik dat Forum begreep, maar ik denk dat dat is wat het is: een illusie ... Gefrustreerde smiley

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain

Moderator

Hoi @HSS,

Ik heb net je foto's goedgekeurd! Excuses dat het even duurde. 

Een leuke foto samen met je hulphond Smiley Vrolijk  Hoe heet hij (of zij)? 

Je hebt hem onder de categorie 'community' gezet (wat prima is). Deze valt automatisch onder financieel. 

We zijn overigens wel bezig met een doorontwikkeling van de community, waar we ook naar dit soort zaken kijken. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bekend gezicht

Dank voor je reactie!

Je schreef:

"Een leuke foto samen met je hulphond Smiley Vrolijk  Hoe heet hij (of zij)?"

'Het' is een 'zij', of eigenlijk: was een 'zij', want ze is 'geholpen', zoals men dat met een rare omtrekkende beweging wel eens pleegt te omschrijven. Ik vraag me tot op de dag van vandaag regelmatig af wie deze rare omschrijving ooit bedacht heeft. Want hoezo, helpen? Waarmee dan? En nog belangrijker: wie dan? De hele uitdrukking wil de suggestie wekken dat de hond wordt geholpen, maar daar trapt natuurlijk niemand in, de hond in kwestie al helemáál niet! Hooguit de baas, want geen loopse hond meer, dus geen per-ongeluk-puppy's. En natuurlijk - niet in de laatste plaats - de dierenarts. Want hij snijdt en dat doet-ie niet voor niks.

Ik dwaal af. hoe ze heet vroeg je. Ze heet Tana, maar ik noem haar vrijwel altijd Taantje. Smiley Erg vrolijk En het is natuurlijk de allerliefste poedel van de hele wereld!

2016-05-11 15.03.37.jpg

Bekend gezicht

Statige foto van Tana ,ze is vast heel slim ,ik krijg ook hopelijk dit jaar nog een hulphond alleen weet ik niet welk ras.

Bekend gezicht

Zou fijn zijn als dat nog gaat lukken! Krijg jij een getrainde hulphond, of ga je hem ook zelf trainen? Ik volg samen met Taantje een teamtraining bij Hulphondenschool De CLiCK. Dan komt er wekelijks een instructeur een dagdeel bij me thuis en verder train ik dan zelf met Taantje. Ik maak van elke trainingssessie een verslag dat ik naar de instructeur mail, zodat hij daar elke week bij de training feedback op kan geven. Ik vind het echt geweldig om samen met mijn hond het hele traject te doorlopen. Vergt natuurlijk wel het een en ander van je, maar het is een prachtig groeiproces.

Bekend gezicht

Hoi,nee ik ga mijn hond niet zelf de basis traing geven ,wat ik moet doen is ter plekke thuis de dingen trainen met behulp van de trainer van de hondenschool.

Ik zit in een elektrische rolstoel en kan niet lopen ,ik heb een bindweefsel aandoening waarbij ook mijn spieren  minder worden mijn kracht wordt minder en ik heb andere problemen door die aandoening.

Wel mooi dat jij je hond zelf kan trainen,krijg je een goede band met hem al meteen,ik heb ook nog een eigen hond maar dat is geen hulphond.Die hond heb ik 7 jaar terug nog zelf getraint ,toen kon ik nog lopen,wel puppen cursus gehad hoor en verder zelf getraint ,mijn hond luisterd heel goed die loopt altijd los naast mijn rolstoel dus die training heeft zeker zijn vruchten afgeworpen,het is een scheet van een hond,een berner sennen hond.

Community Manager

@HSS Wat een mooie hond. Ze lijkt erg op de hond die mijn ouders vroeger hadden, een Bedlington terrier. Die zijn wel wat kleiner dan een poedel en niet geschikt als hulphond maar wel heel lief. Hoe lang duurt het om een hulphond te trainen en waar kan Taantje je allemaal bij helpen?

@monique1964 Hoe heet je Berner Sennen en helpt hij/zij je ook? Heb je lang moeten wachten op een hulphond? 

Bekend gezicht

Mijn Berner heet Barney en is bijna 7 jaar ,hij is super waaks en volgt mij overal ,het is geen hulphond waar hij wel goed mee helpt is alles wat eetbaar is van de vloer verwijderenSmiley Erg vrolijk

Hij is wel heel slim en heeft een hele goede neus.

Ik wacht al heel lang op een hulphond,heb al heel wat ervaringen achter de rug met een hondenschool meerdere matches gehad die niet de goede hond /client match hadden,ook wat pech gehad door ziekenhuis opnames,ik was er bijna niet meer geweest en toen heeft het een tijdje stil gelegen.Toen het weer ging weer gemeld en na een tijdje kreeg ik een ontmoeting met een zwarte labrador ,de hond moest wennen en er werd geoefend met gerichte dingen die voor mij belangrijk waren,varieerde van op een krukje stappen ,de hond dan,om was uit de wasmachine te haleniets oprapen,kastjes en laatjes openen en dichtmaken,het buiten wandelen ,in winkels oefenen om iets te pakken en aan te geven,klittenband van de schoenen los maken enz enz.

Toen mocht ze ,de labrador blijven slapen ,nou dat was een drama ,we hadden al eerder gemerkt dat deze hond niet goed luisterde ,weg liep als de deur open ging,erg gauw afgeleid was,naar kleine kinderen blafte,achter katten en honden aan ging,en nog veel meer ellende ,we constateerden dat deze hond niet goed functcioneerde zoals het hoorde ,we kregen echt de zenuwen van deze hond,ik heb toen de begeleidster opgebeld en gevraagd of ze die hond a.u.b. mee wilde nemen en op zoek moest gaan naar een hond die wel goed getraind was.Daarna moest ik geopereerd worden,dat was een zware operatie ,toen heb ik weer kantje boord gelegen,en 2 maanden in het ziekenhuis gelegen en daarna nog elke maand in het ziekenhuis gelegen met ontstekingen en na januari ging het gelukkig iets beter met me,en heb toen contact op genomen met een andere hulphondenschool ,hier hadden we voor mijn operatie ook al contact mee gehad omdat we klaar waren met de andere hondenschool omdat er verschillende vervelende situaties waren gebeurd en na de laatste keer wij er klaar mee waren en omdat ik weer een nieuwe indicatie moest hebben voor aanvraag ADL hulphond,na een aantal jaar is dat standaard,ik ben dus nu al bijna 5 jaar bezig om een hulphond te krijgen!!Zou niet zo moeten gaan maar helaas overkomt dat meerdere mensen die een hulphond nodig hebben om zelfstandiger te worden in het dagelijks leven.

Nu bij deze hondenschool is mij verteld dat het misschien deze zomer wordt,ik heb daar niet zo heel veel fedusie in omdat je slecht op de hoogte wordt gehouden door de hondenschool over de vorderingen voor mijn hulphond die komen gaat,dat vindt ik dus heel jammer ,maar gelukkig ben ik iemand die dan zelf wel contact opneemt om vragen te stellen om wat duidelijkheid te krijgen,heb ik recent nog gedaan en ik hoop dat het dan eindelijk waarheid wordt dat die hulphond er komt,ik heb ook werkelijk geen idee wat voor soort hond het wordt.Gelukkig had ik mijn indicatie heel snel,dat kon ook niet anders want in die paar jaar tijd is mijn situatie wel verslechterd,ik heb dan ook een progessieve aandoening.En Zilveren kruis heeft dat snel in orde gemaakt ,daar was ik erg blij mee.

Community Manager

@monique1964 Barney klinkt als een lieve hond Smiley Vrolijk

Waarom duurt het zo lang voordat je een hulphond krijgt? Is er een wachtlijst? En kan je niet al van tevoren gaan kijken als ze de hond aan het trainen zijn?

Wel fijn dat we je aanvraag snel in orde hebben kunnen maken. Als je er nog vragen over hebt hoor ik het graag.

Zou je in een nieuw topic meer willen vertellen over Ehlers Danlos en waar je tegenaan loopt in de zorg? We leren graag van je.

@barbarath heeft ook een hulphond. Heb jij nog tips voor Monique, Barbarath?

Bekend gezicht

Voordat je een hulphond mag krijgen duurt het in de regel al 1 of 2 jaar voordat hij bij je thuiskomt en dan duurt het nog een aantal weken voordat de hond snachts ook mag blijven ,het wordt rustig opgebouwd totdat de hond het ook aankan.

En dan ga je wekelijks trainen met de hond en de hondentrainer wat voor jou de belangrijkste dingen zijn waarmee de hond kan helpen,dat is best wel intensief,zeker voor mij ,ik raak al gauw vermoeid,maar wel leuk om te doen ,je moet ook de hond leren kennen en hij/zij jou ook.

De reden waarom het bij mij zo lang duurt is omdat er zowel bij de eerste hondenschool veel mis is gegaan maar ook ik heb erg pech gehad door medische problemen,ik had op een gegeven moment ook geen vertrouwen meer in de eerste hondenschool omdat ik merkte dat ze niet helemaal eerlijk bezig waren ,dat heb ik ze dan ook wel even laten merken.

De tweede hondenschool merkte ik al gauw dat ze wel een beetje laks waren in de zin van ,de aanvraag doen,je op de hoogte houden van wat nu,en of zij zelf al de aanvraag hadden afgerond naar de verzekering toe ,er is slechte communicatie van hun kant ,van de hondenschool dan,en ook nu ik wacht bij hun al ruim een jaar en ik heb echt maanden niets van ze gehoord totdat ik zelf ging vragen en ook dan nog slecht telefonisch te bereiken zijn,maar wel via de mail daar krijg je ook niet direct antwoord helaas,dat irriteerd mij omdat je in het ongewis gelaten wordt ,ik heb zelfs wel het idee dat als ze eenmaal de opdracht binnen hebben ze het wel mooi vinden,tja dat vindt ik dus fout!!!

Misschien is het van de verzekering uit een idee om daar meer bovenop te zitten dat de hondenscholen in de gaten worden gehouden wat betreft verdere afhandeling per client ,dat het niet te lang duurt voordat er een hulphond naar de client gaat,ik heb namelijk een beetje het idee dat de hondenscholen daar een beetje slordig mee omgaan en het niet helemaal eerlijk er aan toe gaat ,dat b.v. mensen die b.v. voorrang krijgen op mensen die al heel lang wachten,dit weet ik omdat ik wel verhalen gehoord heb van anderen die wachten op een hulphond wel erg lang moeten wachten!

Dus bij deze een hint naar de zorgverzekering toe,ik hoop dat dit mogelijk is.

Ik blijf wel contact houden met de hondenschool als zij zelf niets laten horen dan laat ik van mij kant echt wel wat horen ,ze zijn niet zo spraakzaam in informatie geven namelijk en dat vindt ik nogal vervelend namelijk.

Geregelde bezoeker

Hoi Monique,

Leuk om hier een mede-elastiekje tegen te komen. Ik heb ook Ehlers Danlos.

Groeten,

Angela

Bekend gezicht

Ha Angela,ik had je inderdaad al op andere fora zien voorbij komen ik wist niet dat je hier ook op dit forum zit,leuk zo een flexiebel iemand erbij.

Community Manager

@angelaknuchel en @monique1964 zijn er eigenlijk andere fora voor mensen met Ehlers Danlos?

Geregelde bezoeker

Hallo Raoul,

Op Facebook zijn er meerdere fora over het Ehlers Danlos Syndroom, veelal in combinatie met het Hypermobiliteitssyndroom. Sommige fora zijn erg groot en andere fora weer heel klein. Bij de Britse Ehlers Danlos Foundation is nog een privéforum, maar dat loopt weer niet via Facebook en is alleen toegankelijk voor (betalende) leden. De Nederlandse Ehlers Danlos Vereniging heeft een prikbord, maar dat is weer heel erg beperkt omdat daar de reacties niet openbaar zijn en alleen gelezen kunnen worden door de vraagsteller.

Met vriendelijke groet,

Angela Knuchel

Bekend gezicht

Zoals Angela al zei ,ik zit op 1 forum voor ouders met kinderen met EDS en ook de gewone voor EDS en HMS daar haal ik ook veel informatie vandaan ,is erg fijn een stukje erkenning voor deze zeldzame aandoening.

Community Manager

@monique1964 Is er ook zoiets als een ontmoetingsdag voor mensen met EDS of een zomerkamp voor kinderen? In Amerika zie ik dat dat er wel is, maar over Nederland kon ik niets vinden.

Bekend gezicht

Ja via de vereniging de leden vergadering daar kun je heen en er is dan ook de tijd om met elkaar te praten en via forum kun je ook afspreken en er is een ouder kind dag vanuit de vereniging en verder kun je zelf natuurlijk ook een oproep doen maar alleen voor ehlers danlos patienten.

Geregelde bezoeker

Maar houd er wel rekening mee dat je alleen aan de bijeenkomsten van de VED deel kunt nemen als je lid bent van de patiëntenvereniging...

Community Manager

@monique1964 en @angelaknuchel Thanks voor de info. Op welke manieren helpt de patiëntenvereniging jullie? Is dat vooral lotgenotencontact?