6 dagen te laat betaald

Nieuwkomer

goedendag, mijn eerste bericht hier, en excuses als ik het verkeerd doe, of in de verkeerde categorie heb geplaats, ben niet te oud om te leren

probleem nu met zilveren kruis, omdat ik een eigen vergoedingsfactuur (krijgen we geloof ik eens in de drie maanden, lijkt wel elke maand) 6 dagen te laat heb betaald, nu 10 euro er bovenop gegooid, jammer, heel jammer

ik doe ook de betalingen van mijn partner, dus ik kan weer rekenen op 10 euro er bovenop

eerste keer te laat betalen in mijn leven, en nu dit...... zonde geld

onze mening is: zilveren kruis moet iets flexibeler worden

6 dagen te laat betaald

1 ANTWOORD

Re: 6 dagen te laat betaald

Webcare

Goedemorgen Peterspijzer,

Leuk dat je een berichtje stuurt via onze community! Je hebt het helemaal goed gedaan hoor.

Het verbaast me dat je na 6 dagen te laat betalen 10 euro herinneringskosten krijgt. Het werkt namelijk zo:

Wanneer een betaling op dag 'x' binnen moet zijn, wordt er vanaf de 11e dag een eerste herinnering verstuurd. Hieraan zijn geen extra kosten voor de verzekerde verbonden. Bij het versturen van de eerste herinnering, wordt verzocht om binnen 14 dagen de betaling te voldoen. Pas daarna wordt een tweede herinnering verstuurd met 10 euro herinneringskosten. Dit is de minimale duur. In sommige gevallen duurt dit traject langer (maar niet korter).

Kun je nagaan of dit traject ook bij jou van toepassing is? Als je echt al na 6 dagen extra kosten krijgt, zijn de herinneringskosten onterecht.

De reden dat wij herinneringskosten in rekening brengen, is omdat er voor ons ook kosten ontstaan als een betaling te laat binnenkomt en daarnaast de brieven die moeten worden verzonden naar aanleiding hiervan.

Groetjes, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.