1 grote rommelpot bij Zilveren Kruis

Verwijderde account
Niet van toepassing

Na aantal jaartjes kan ik "eindelijk" overstappen naar een andere zorgverzekraar....Althans dat dacht ik Kwade kat

Kreeg ik bericht van de nieuwe zorgverzekeraar dat ik wegens betalingsachterstand niet kan overstappen...wat me héél erg verbaasd.

Dus hup ik direct bellen met de klantenservice, en zeggen zij: Mevrouw we kunnen u niet tegen houden, en u heeft géén opstaande vorderingen meer bij ons, los van eigen risico wat maandelijks netjes afbetaald wordt. 

Dit laatste wordt ook bevestigd door afdeling financien.!!!

Kijk ik via DigiD op "Mijndomein" staat daar nog wel doodleuk vermeld: U kunt niet overstappen naar een andere zorgverzekeraar, ivm betalingsachterstand.

Op de 1 of andere manier, is het praten tegen dovemansoren, en wordt je van kastje naar de muur gestuurd.

Ik vroeg om een bewijs, via email...doen ze dit niet.

Want zeggen ze doodleuk: U moet maar wachten op de post.

Euhhhh, wachten op de post?? Maar beste klantenservice volgende week is het al 31 december, en post nl heeft ook vetraging met post + maandag & dinsdag zijn jullie gesloten.

Ik zie de bui al helemaal hangen, en hou mn hart vast.

Want als ik dankzij Zilveren Kruis niet kan overstappen, door toedoen van hun fout(en) heb ik in januari een heel groot probleem.... Aangezien ik naar de tandarts heen moet mbt. frame prothese > en dit is zeker geen goedkoop grapje.!!!

1 grote rommelpot bij Zilveren Kruis

5 ANTWOORDEN

Re: 1 grote rommelpot bij Zilveren Kruis

Fanatiekeling

Beste Miss Lady,

Ik ben niet van Zilveren Kruis.

Ik heb een advies: doe een betaling van een rond bedrag aan Zilveren Kruis onder vermelding van polisnummer en bsn en vermeld daarbij: onverschuldigde betaling in verband met overstap. 

Op deze manier zorg je ervoor dat je in ieder geval geen schuld meer hebt. En Zilveren Kruis is verplicht om het teveel betaalde terug te betalen. 

Zo zou ik het doen, om problemen vóór te zijn. 

Groet, Feina.

Webcare

Goedemiddag MissLady,

Kan me goed voorstellen dat je verbaasd bent. Aan de ene kant hoor je dat je geen openstaande vorderingen meer hebt (naast je eigen risico), maar op je Mijn Zilveren Kruis lees je dat je wel een openstaande vordering hebt. Ik kijk graag met je mee in je polis, zodat ik kan zien wat er aan de hand is. Wil je me een prive bericht sturen met daarin je relatienummer, geboortedatum en postcode/huisnummer?

Verwijderde account
Niet van toepassing

@Feina van mij krijgt ZK niks meer, aangezien ik in het verleden ook diverse problemen met hen gehad heb.

Deze fout ligt nu echt bij hen.

Ze kunnen je wel een email sturen als ze geld van je moeten hebben, en de rest is ver te zoeken.

Echter zie ik dit probleem niet, waarom ik géén bewijs krijg.

Maar ja, bij ZK zal je wel nummertje zijn, net zoals bij de groenteboer.

Kortom, heb het ff gehad met ZK. 

Webcare

Dankjewel voor je gegevens MissLady,

Ik heb je polis nagelopen en je hoeft je echt geen zorgen te maken. Je opzegging wordt verwerkt en je ontvangt volgende week een Bewijs Van Uitschrijving van ons. Je hebt tot 1 februari de tijd om je per 1 januari 2018 aan te melden bij een nieuwe zorgverzekeraar. Het komt helemaal goed!

Voor nu wens ik je mooie feestdagen en een gezond 2018, ook voor jou Feina! Groet, Laura

Verwijderde account
Niet van toepassing

@LauraH Ben benieuwd, en zal het zien.

Alvast bedankt en ook fijne feestdagen.