Ziekenhuis budget IJsselland

Voorbijganger

Hallo ik krijg een brief van jullie dat mijn ZH het IJsselland niet geselecteerd is in 2015 terwijl ik een  brief van het ZH in handen heb?

Uiteraard schrik ik toch van deze brief? Hoe weet ik nu zeker dat ik niet voor de kosten opdraai?

Ik hoor het graag Gr Gertjan Jonker

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Ziekenhuis budget IJsselland

8 ANTWOORDEN

Re: Ziekenhuis budget IJsselland

Fanatiekeling

@Gertjan Jonker"
Hallo ik krijg een brief van jullie dat mijn ZH het IJsselland niet geselecteerd is in 2015 terwijl ik een brief van het ZH in handen heb?"

Ik begrijp de vraag niet. Wat bedoelt u met " terwijk ik een brief in handen heb". Wat voor brief? Een rekening? 

Groet, Feina.

Voorbijganger

Beste Fiena

Ik heb een basis budget polis bij Zilveren kruis. Ik krijg een brief van jullie dat het ZH waar ik in 2015 ben behandeld niet op de lijst staat van Ziekenhuizen die jullie voor 100% vergoeden.

Het gaat over het IJsselland ZH in cappelle aan den IJssel ik ben daar in het verleden terrecht gekomen en vind het een fijn ZH.

Uiteraard schrik ik wel van de brief waarin staat dat 25% voor eugen rekening zou zijn.

Ieder jaar krijg ik van het ZH berricht via mail en brief dat er niets aan de hand is en ik gewoon in het IJsselland kan/mag blijven voor behandeling de artsen kennen mij daar en weten van mijn situatie.

U begrijpt dat ik de door jullie gestuurde brief niet begrijp. Is er geen contact tussen jullie en ZH? dan zou een dergelijke brief geen onrust zaaien. Ik weet niet meer waar ik aan toe ben moet ik toch naar een ander ZH of kan ik gewoon in het IJsselland blijven?

Ik hoor het graag gr Gertjan jonker

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik ben niet van Zilverenkruis.

later toegevoegd: mijn antwoord bleek fout te zijn. Ik had de contractering 2016 niet gecheckt. 
U moet echt naar een ander ziekenhuis.

Dus in 2015 was er geen contract, in 2016 wel. Dus het hangt van de ontvangen brieven af, of deze verzekerde te laat gewaarschuwd is door het ziekenhuis ( in dat geval zou de verzekerde het ziekenhuis aansprakelijk kunnen stellen) of dat verzekerde door Zilverenkruis verkeerd is voorgelicht of dat hij zelf de brieven niet goed gelezen heeft. 

Zilverenkruis is ook benieuwd naar de inhoud van de brief ( en ik denk ook naar de datering, want die bepaalt de aansprakelijkheid voor de kosten in 2015). Zo blijkt uit de reactie van Zilveren Kruis. 
Goed bedoeld advies: heroverweeg de Budget voor 2017. voor 2016 nog vóór 1 maart 2016. 

Groet, Feina.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Gertjan!

2015

Het IJsselland ziekenhuis was in 2015 niet gecontracteerd voor de Basis Budget maar wel voor de Basis Zeker en Basis Exclusief. Met de Basis Budget betaal je minder omdat je minder keuze hebt in zorgverleners. Wil je dat niet? Kies dan vooral niet voor een Budget polis omdat je dan een select aantal ziekenhuizen hebt waar je heen kunt.

2016

Voor 2016 is het IJsselland ziekenhuis wél aangesloten bij de Basis Budget in tegenstelling tot 2015. Kijk voor een lijst van alle ziekenhuizen op zk.nl/budget

Wist je dat het ziekenhuis je ook heeft moeten informeren? Dat lees je ook in onze brief. Het is daarom een goed advies even contact op te nemen met het ziekenhuis. Wij informeren onze verzekerden van het begin tot het einde over de beperkte keuze in ziekenhuizen met de Basis Budget.

Wist je dat je nog tot 1 maart 2016 je Basis Budget kunt aanpassen naar een Basis Zeker of Basis Exclusief dit jaar? Ik kan je aanraden je polis goed te bekijken voor je zorg gebruikt in het nieuwe jaar.

Kun je hier wat mee Gertjan? Laat het vooral weten als je nog vragen hebt.

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger

Dank je wel Anton dat is een goed antwoord ik had al gezien dat het IJsselland dit jaar wel mee doet in de basis budget.

Ieder jaar krijg ik van het ZH bericht dat ik gewoon bij hun onder behandeling kan blijven toch schrik je dan van zoǹ brief?

Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Met Vr Gr Gertjan

Bewerkt 
Moderator

@Gertjan Jonker Ik kan me voorstellen dat je wel in de war raakt als je beide brieven ontvangt. Ik ook, daarom heb ik ook nog even mijn collega's van de Zorgcoach om advies gevraagd. 

Zoals Anton al aangeeft in zijn reactie had het Ijsselland Ziekenhuis in 2015 dus geen contract voor de Basis Budget polis, met als gevolg een lagere vergoeding. Namelijk 75% van het gemiddeld door ons gecontracteerde tarief. Het ziekenhuis kijkt met de patiënt hoe en of de overige 25% in rekening wordt gebracht. Dit staat ook in onze brief. 

Ik heb onze Zorgcoaches gevraagd of dat ze iets weten over de brief van het ziekenhuis. Maar daar zijn ze niet bekend met deze brief. Ze zijn wel benieuwd, wat staat er precies in deze brief en hoe oud is hij?

Het advies van mijn collega's van de Zorgcoach is ook: neem contact op het met ziekenhuis.

Zeker als ze het hebben over betalingen en vergoedingen over de behandeling van 2015.  

Nog nieuws (van het ziekenhuis) of vragen? Laat het gerust even weten! 

Ik hoop dat het wel beter met je gaat nu, na de behandeling. Goed ook om te lezen dat je een ziekenhuis hebt gevonden waar je je fijn voelt! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

lijst budget ziekenhuizen 2016

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik heb de lijst als bijlage toegevoegd. Kan wel belangrijk zijn voor de bewijsvoering. Gelukkig is er nu een lijst. Dit is veel handiger dan de zorgzoeker. 

@Eva S"
Zoals Anton al aangeeft in zijn reactie had het Ijsselland Ziekenhuis in 2015 dus geen contract voor de Basis Budget polis, met als gevolg een lagere vergoeding. Namelijk 75% van het gemiddeld door ons gecontracteerde tarief. Het ziekenhuis kijkt met de patiënt hoe en of de overige 25% in rekening wordt gebracht. Dit staat ook in de brief. ". 
Hoe weet ZK dan wat er in de brief staat als de zorgcoaches er niets van af weten? 

Groet, Feina.

Re: lijst budget ziekenhuizen 2016

Moderator

@Feina We hebben het hier over twee verschillende brieven. De brief van het ziekenhuis en de brief van onszelf. 

Uiteraard weten we wel wat er in onze eigen brief staat. Daar verwijs ik ook naar in de tekst die je hebt gekopieerd. Ik pas de tekst aan, zodat het duidelijk is. 

De Zorgcoach krijgt nog wel eens signalen binnen over brieven die verzonden worden vanuit ziekenhuizen. Maar ook daar zijn ze niet bekend met de brief die is verzonden vanuit het Ijsselland Ziekenhuis. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.