Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wordt ziekenhuis opname voorafgaand aan operatie vergoed?

Bewerkt 
Nieuwkomer

mijn vader moet te overbrugging 6 weken in zh verblijven tot openhart operatie word dit vergoed

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wordt ziekenhuis opname voorafgaand aan operatie vergoed?

2 ANTWOORDEN

Re: Wordt ziekenhuis opname voorafgaand aan operatie vergoed?

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Ik denk dat dit vanuit de basisverzekering wordt vergoed. Iets anders is dat een dergelijke wachttijd ronduit schandalig is. Ik was het destijds met de overleden minister Borst al hardgrondig oneens dat een wachttijd van 3 weken acceptabel is maar 6 weken kan natuurlijk niet. Is er geen ander ziekenhuis dat eerder kan opereren?

Re: Wordt ziekenhuis opname voorafgaand aan operatie vergoed?

Bewerkt 
Moderator

He Marian, 

pittige situatie voor je vader. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat. 

Een open-hart-operatie en de ziekenhuisopname die daarbij hoort, worden uit de basisverzekering vergoed (let wel op het eigen risico). 

Ziekenhuiszorg wordt overigens bijna altijd uit de basisverzekering vergoed (let wel op het eigen risico). Als de behandeling niet uit de basisverzekering vergoed wordt, dan informeert het ziekenhuis je hierover.

@  Wim

Ik snap dat je 6 weken heel lang vindt. Ik heb even contact gehad met onze Zorgcoach. Zij gaf aan dat 6 weken wachttijd bij een open-hart-operatie vaker voorkomt.

Onze Zorgcoach kan vaak bemiddelen als je te maken krijgt met een lange wachttijd. Helaas kan dat niet als iemand al is opgenomen in het ziekenhuis. Dan kun je eventueel wel met je arts overleggen of er mogelijkheden zijn om in een ander ziekenhuis sneller geopereerd te worden.   

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.