Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wordt planbare zorg voor 75% of 100% vergoed in de Basis Budget?

Starter

Beste lezers,

Zojuist telefonisch contact gehad met een medewerker van de klantenservice over de vergoeding in het Basis Budget pakket. Zoals aangegeven is er een contract met 56 ziekenhuizen en de medewerker gaf aan dat bij al deze 56 ziekenhuizen er sprake is van 100% vergoeding bij planbare zorg. Maar wanneer ik de keuzehulp erbij pak en mijn postcode invoer zie ik dat bij de gecontracteerde ziekenhuizen de planbare zorg maar voor 75% vergoed wordt. Nu heb ik de wijziging al ingevoerd, maar de medewerker verzekerde me dat planbare zorg voor 100% zal worden vergoed. Zit er een fout in de site of moet ik mijn verzekering nogmaals aanpassen.

Met vriendelijke groet,

• 2016
  • Ziekenhuiszorg (MSZ)

Wordt planbare zorg voor 75% of 100% vergoed in de Basis Budget?

3 ANTWOORDEN

Re: Planbare zorg 75% of 100% vergoed in Basis Budget.

Moderator

Hoi Chetan,

Om je als eerst gerust te stellen: met de basis budget krijg je bij 56 geslecteerde ziekenhuizen 100% vergoed bij planbare zorg. Wat mijn collega zegt klopt dus.

Ik heb even meegekeken in de keuzehulp waar wellicht die verwarring in zit. Wanneer je in de keuzehulp aangeeft dat je kiest voor de Basis Budget zie je daar de dichtsbijzijnde ziekenhuizen op basis van jouw postcode. Het kan zijn dat die niet geselecteerd zijn voor de Basis Budget. Als je vervolgens klikt op: "toon meer" zie je daar, als het goed is, meerdere ziekenhuizen staan waaronder ook ziekenhuizen die voor de Basis Budget zijn geselecteerd. 

Zie jij bij de keuzehulp tussen de ziekenhuizen een geselecteerd ziekenhuis staan voor de Basis Budget maar wel het '75%' teken? Dan kijk ik graag even mee op jouw postcode Chetan. 

Ik hoop dat ik in elk geval de verwarring heb kunnen wegnemen?

Starter

Beste Michelle,

Bedankt voor je antwoord. Ik zag inderdaad bij de keuzehulp 2 geselecteerde ziekenhuizen staan maar wel 75% en geen 100%. De medewerker gaf ook aan dat dit een fout in de keuzehulp moest zijn (wat kan kloppen want wanneer ik nu mijn postcode opzoek in de keuzehulp krijg ik alleen maar een klokje te zien of het moet liggen aan mijn browser). Ik zal je in een privebericht mijn postcode sturen en hopelijk kan ik dan met een gerust hart het nieuwe jaar ingaan.

Met vriendelijke groet,

Chetan

Moderator

Bedankt voor je berichtje! Wij hebben elkaar al gesproken maar nog even voor de andere lezers in dit topic: De informatie in de keuzehulp klopt nu. Ik vermoed dat de informatie tijdens het kijken van @Cheton wellicht nog niet up to date was.

Via de keuzehulp kun je informatie over de contracten met ziekenhuizen vinden. Je vindt de gegevens overigens ook erg gemakkelijk via www.zk.nl/zorgzoeker