Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wordt de oogarts vergoed?

Starter

Ik moet af en toe naar oogarts voor controle verhoogde oogbol druk. Dit is niet via huisarts.
Wordt oogarts vergoed?

• Ziekenhuiszorg (MSZ)

Wordt de oogarts vergoed?

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Wordt de oogarts vergoed?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi O.Horstman,

Welkom op ons forum! Een controle bij een oogarts in een gecontracteerd ziekenhuis wordt vergoed op verwijzing van de huisarts. Ik begrijp dat je al vaker bij de oogarts bent geweest. Kan het zijn dat de oogarts de verwijzing van je huisarts misschien al langere tijd geleden heeft gekregen?
Alle gecontracteerde ziekenhuizen/zorgverleners kunnen eenvoudig gevonden worden op onze Zorgzoeker.

Starter
Beste Nathalie,
Begrijp ik goed dat een NIET gecontracteerde oogarts Niet wordt vergoed?
Olga Horstman

Hoi Olga, een niet gecontracteerde oogarts vergoeden wij gedeeltelijk. Hoe hoog de vergoeding is hangt af van de precieze behandeling. Meer informatie over deze vergoeding vindt je hier. De tarieven voor de niet gecontracteerde zorg zijn, per jaar, terug te vinden bij de downloads.

Overigens is ieder ziekenhuis dit jaar bij ons gecontracteerd. Ga je naar een zelfstandig behandel centrum of privé kliniek, dan kun je nagaan of wij een contract hebben met dit centrum. Die informatie vindt je hier.

De verwijzing voor een oogarts is overigens alleen nodig indien hij/zij deze wenst. Alleen bij de oogarts is een verwijzing vanuit ons niet noodzakelijk.

Is het zo duidelijk voor je?

Fanatiekeling
Voor de volledigheid zou ik graag toevoegen dat de kosten die de oogarts declareert bij Zilveren Kruis wel op het eigen risico drukken.  Het Eigen Risico is dit jaar ?350, dus dit impliceeert dat je de rekeining eigenlijk zelf betaalt. ( als er geen andere zorgkosten zijn in dat jaar)

Fanatiekeling
Omdat vak geen specifieke behndeling bekend is, zou een indicatie van het vergoedingspercentage t.o.v het gecontracteerde tarief wel handig zijn. 

Voor de volledigheid is dat inderdaad wel prettig. Mijn collega Pauline is nog bezig uit te zoeken hoe eht zit met deze percentages aangezien deze niet in de voorwaarden zijn opgenomen. Dat is nog naar aanleiding van je vorige post. Als we iets horen laten we wat weten in het andere topic.