Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wordt bloedprikken en een echo vergoed?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Mijn man heeft een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor bloed prikken en een echo. Hij heeft een opgezette spier in zijn rechter onderarm wat onderzocht moet worden.
Wordt dit vergoed, zie namelijk alleen zwangerschaps echo.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wordt bloedprikken en een echo vergoed?

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: Wordt bloedprikken en een echo vergoed?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Alle onderzoeken ( zowel bloed-als foto's als echo's) worden vergoed onder de basisverzekering. Wel geldt het eigen risico! (?350).

Let op gecontracteerdheid van het ziekenhuis of de instelling waar de onderzoeken gedaan worden. 

Voor ZK de vraag: hoe kan in de gecontracteerde-zorg zoeker hierop gezocht worden? Waarop moet gezocht worden? 

Bewerkt 
Fanatiekeling

P.S. Mijn schatting van de kosten zijn 80-150 euro. Maar Kan ook hoger zijn. 

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste Yvonne,

Welkom op ons forum. Elze30 heeft u de correcte informatie gegeven. Voor de exacte kosten adviseer ik u navraag te doen bij het desbetreffende ziekenhuis.
Alle gecontracteerde ziekenhuizen kunt u nazien in onze zorgzoeker.
@Elze30 In onze zorgzoeker kun je zoeken onder ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum.

I.v.m. privacy redenen heb ik de NAW-gegevens en relatienummer uit dit topic verwijderd.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Maar de vraag is ook, hoe weet de verzekerde in welke gevallen het voldoende is om op een heel ziekenhuis te zoeken, en in welke gevallen moet op een onderdeel gezocht worden? En bestaan er ook geen ZBC's of andere organisaties( stichtingen van huisartsenvereniginge)  die deze onderzoeken aanbieden ?

Bewerkt 
Webcare
Elze30 schreef:
Maar de vraag is ook, hoe weet de verzekerde in welke gevallen het voldoende is om op een heel ziekenhuis te zoeken, en in welke gevallen moet op een onderdeel gezocht worden? En bestaan er ook geen ZBC's of andere organisaties( stichtingen van huisartsenvereniginge)  die deze onderzoeken aanbieden ?

Beste Elze30
Volgens onze informatie is er geen specifieke info over organisaties die dit type onderzoek aanbieden.
Misschien hebben andere forumleden hier nog tips over.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.