Word een flapoorcorrectie vergoed?

Starter

Goedendag allemaal!

Ik zit momenteel met een probleem. Sinds 1 november ben ik met aanvullend 2 verzekerd. Hiermee kan ik mijn flaporen laten rechtzetten. Alleen heb ik al in dit jaar een afspraak gekregen voor 20 januari. Bovendien heb ik mijn verzekering gewijzigd naar de Basisverzekering waar deze correctie niet gedekt wordt.

Als ik nu geopereerd wordt, gaat dat uit m'n eigen zak weg of kan ik dat declareren?

• Ziekenhuiszorg (MSZ)

Word een flapoorcorrectie vergoed?

4 ANTWOORDEN

Re: vergoeding flapoorcorrectie

Community Manager

Hoi @Janpieter,

Ben je jonger dan 18? Want dan wordt een flapoorcorrectie vergoed vanuit de aanvullende verzekeringen met 2, 3 en 4 sterren. Wanneer je ouder bent dan 18 wordt deze behandeling helaas niet vergoed. Het gaat om een cosmetische ingreep die je, als je ouder bent, dus zelf zult moeten betalen. 

Geeft dit zo antwoord op je vraag Jan-Pieter?

Re: Word een flapoorcorrectie vergoed?

Starter

Ik ben wel onder de 18 jaar, namelijk 16. 

Fanatiekeling

Als je jonger bent dan 18 dan vergoedt de AANVULLENDE VERZEKERING deze operatie. ( wel op aanvraag). 

Maar je moet wel die 2-sterren hebben minimaal. Normaal krijgt een kind de hoogste aanvullende verzekering van de ouders. 

Dus jouw vader of moeder moet liefst vandaag nog in de mijn-omgeving de aanvullende verzekering weer " aan" zetten. ( maar dit kan nog tot 1 februari dacht ik). 

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina, dat zei ik inderdaad al. 

@Janpieter Wil je in een privebericht je geboortedatum, postcode, huisnummer en verzekeringsnummer sturen, dan kijk ik even met je mee hoe je nu verzekerd bent.