Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wat zijn de kosten voor spoedeisende hulp?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste Zilveren Kruis medewerker,

Onlangs moest ik na het sporten naar de spoedeisende hulp omdat ik last had van mijn rug en steken in mijn borst. Mijn moeder had naar het ziekenhuis gebeld en zij wilden mij toch graag zien op de spoedeisende hulp. Eenmaal daar is er alleen naar mijn longen geluisterd en heeft de dokter mij het een en ander uitgelegd over voedsel en vocht in de longen. Ik heb verder geen behandeling of iets dergelijks gehad en mocht na vijf minuten weer naar huis. Als ik het goed begrijp moet ik de kosten van dit bezoekje betalen vanuit mijn eigen risico. Kan ik ergens vinden op wat voor een bedrag ik moet rekenen?

Bij voorbaat dank,

Ellen

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wat zijn de kosten voor spoedeisende hulp?

2 ANTWOORDEN

Re: Wat zijn de kosten voor spoedeisende hulp?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Helaas, zijn hier geen vaste bedragen voor. Elke ziekenhuis rekent een ander bedrag voor dezelfde code. Het bedrag is ook nog eens afhankelijjk van je zorgverzekering. De berekende code kan ook nog verschillen, met andere woorden "men" ( zorgverzekeraar, ziekenhuispersoneel) kan uit jouw beschrijving niet zeggen welke dbccode berekend gaat worden. 

Dat is natuurlijk heel raar, want vooral de zorgverzekeraar heeft inzicht in de kosten.

De beste wg om te volgen is deze: 

- bel het ziekenhuis op. Vraag naar de afdeling zorgadministratie of debiteurenadministratie. Zorg dat je jouw gegevens bij d ehand hebt: NAW, BSN, datum bezoek eerste hulp. Vraag " welke dbccode staat geregistreerd en welke zorgactiviteitencodes en omschrijvingen betredt dit en welke datum hebben deze? "

Vraag " is de factuur al naar de zorgverzekeraar verstuurd?" Vraag " wat is het factuurbedrag of wat zal het bdrag worden? ".

ik schat dat het bedrag ca. €400 zal zijn. Maar kan varieren tussen €200 en €600. Op dit moment kan ik je vraag niet teruglezen ( Achmea: verbeter dit !). Ik weet niet meer of er ook technische onderzoeken of foto's zijn geweest. Als dit het geval is zal het ca. €500 kosten, anders €200. Ale je moet terugkomen voor nacontrole moet je dat zeker NIET doen, want dat maakt het weer duurder. 

PS ik lees nu de exacte beschrijving van het bezoekje. Ik hoop dat de kosten meevallen, maar reken toch maar op zo'n €160. Maar hezoekenhuis kan je precies vertellen wat de kosten zijn. Laat je door het ziekenhuis niet afschepen: het ziekenhuis is VERPLICHT om op verzoek de informatie over de berkende code(s) en de kosten te verstrekken. Het gehele bedrag komt ten laste van je eigen risico.

Groet, Feina.

Re: Wat zijn de kosten voor spoedeisende hulp?

Bewerkt 
Moderator

@EIIen Hoe gaat het ondertussen met je? Ik hoop dat je weer bent bijgekomen? Ik zag dat @Feina al een goede reactie heeft gegeven op jouw vraag. Kon je hiermee verder? Of kan ik misschien nog iets voor je doen?