Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wanneer zijn de contracten rond?

Re: Wanneer zijn de contracten rond?

Gast

hahaha, weer dezelfde riedel als vorig jaar!

Voorbijganger

Wat mij opvalt is dat een aantal umc's, het Radboudumc, UMC Utrecht, het AMC en het VUMC, nog niet gecontracteerd zijn. Dat is 50% van het aantal academische ziekenhuizen. Wel erg hoog?

Ik moet voor thuisbeademing (behandeling bij een CTB) per se van de wetgever naar het UMC Utrecht. Zelfs als ik zou willen zou ik niet naar een ander CTB mogen, want er is een regionale indeling. (Ik peins er niet over om over te stappen naar een ander CTB, maar naar andere verzekeraar wil ik als chronisch zieke ook niet echt. Ben ook heel tevreden over Zilveren Kruis) Hoe kan het dat Zilveren Kruis bij een van de vier CTB's nog geen contract heeft? 

Gast

Medewerker

Ik ga het even voor jullie navragen @cloris en @NicoleTromp. En kom er zo snel mogelijk op terug! Voor nu kan het handig zijn om onze contractmelder in te vullen. Dan krijg je bericht zodra een ziekenhuis door ons gecontracteerd is.

Gast

Heb ik al enige tijd terug ingevuld.

Maar dank voor de tip, best handig!

Voorbijganger

Uiteraard de contractmelder ingevuld. Ik hoop echt dat Zilveren Kruis er snel uitkomt met het UMC Utrecht en het Radboud. Maar ik blijf vinden dat zorgverzekeraars klanten deze informatie echt eerder moeten verstrekken. Elkaar jaar weer dit gedoe.

Medewerker

Gedoe is het inderdaad @NicoleTromp...dat zal iedereen met je eens zijn. Het gaat ook om belangrijke afspraken. En dat kost tijd. We hebben goede hoop dat we met de meeste ziekenhuizen nog voor Kerst de afspraken rond hebben!

Voorbijganger

Natuurlijk gaat het om belangrijke afspraken. Maar waarom starten de onderlinge onderhandelingen dan niet eerder? Nu heeft de patiënt amper tijd om een wel overwogen beslissing te nemen.

Medewerker

Net als elke andere verzekeraar onderhandelt Zilveren Kruis elk jaar met alle zorgverleners en ziekenhuizen over prijs en kwaliteit. En als het om grote belangen en veel geld gaat, kost dat tijd. Met de meeste zorgverleners en ziekenhuizen zijn de afspraken rond. Een ander antwoord kan ik je niet geven @NicoleTromp. Ik denk dat dit alleen verandert als de politiek hier hardere regels voor stelt.

Klanten met een naturapolis kunnen ook in 2019 in alle ziekenhuizen terecht

Op dit moment handelen de collega's van Zorginkoop de laatste gesprekken af met het Admiraal de Ruyter ziekenhuis. Daarmee zijn straks ook in 2019 weer alle ziekenhuizen gecontracteerd voor mensen met een naturapolis.

De geselecteerde ziekenhuizen voor klanten met een budgetpolis waren al bekend

Klanten met een budgetpolis kunnen alleen terecht bij een geselecteerd ziekenhuis. Wat de geselecteerde ziekenhuizen in 2019 zijn, maakten we al eerder bekend.

Alle gecontracteerde en geselecteerde ziekenhuizen staan in de zorgzoeker

De zorgzoeker wordt dagelijks bijgewerkt. Begin januari verwachten we ook dat het contract met Admiraal de Ruyter zichtbaar wordt.

Geregelde bezoeker

Welk ziekenhuis in de gemeente Groningen hebben jullie gecontracteerd voor 2019?

Medewerker
Als het goed is wordt de Zorgzoeker vandaag nog bij gewerkt en kun je het zelf even nakijken @NNN. Lukt je dat?

Geregelde bezoeker

Ja, natuurlijk lukt me dat. Er staan geen ziekenhuizen in de stad Groningen bij. Dat vind ik een gigantische tekortkoming. Ik neem aan dat jullie die fout alsnog corrigeren??

Geregelde bezoeker

De stad Groningen heeft twee prachtige ziekenhuizen: UMCG en Martiniziekenhuis. Maar het Zilveren Kruis wil stuurt je naar een ziekenhuis diep de provincie in. Stel ik heb daar een afspraak om 9 uur 's morgens, dan moet ik om 6.40 uur al van huis als ik met het OV ga. En het Wilhelminaziekenhuis in Assen zit er ook niet bij.

Zilveren Kruis: ga je huiswerk beter doen.

Dit jaar heeft nog maar 1 werkdag en je hebt geen idee waar je aan toe bent.

Overstappen naar een ander maatschappij was nog nooit zo aantrekkelijk. 

Medewerker
Ik denk dat je het hebt over de gecontracteerde ziekenhuizen met een Basis Budget verzekering @NNN? Voor de Basis Zeker zijn meer ziekenhuizen gecontracteerd zie ik.

Geregelde bezoeker

Dat klopt, maar het aanbod voor de Basis Budgetverzekering is nu onvoldoende. Het Zilveren Kruis moet zijn huiswerk dus overdoen.

Geregelde bezoeker

Eigenlijk zeg je dus dat ik een duurdere verzekering moet nemen, omdat het aanbod van het Zilveren Kruis onvoldoende is. Overstappen naar de concurrent is nu financieel gezien aantrekkelijker.

Medewerker

We hebben meerdere verzekeringen zodat je een keuze hebt @NNN. De Basis Zeker is inderdaad iets duurder. Maar die verzekering biedt dan ook iets meer. Misschien is  ZieZo iets voor jou? Met ZieZo regel je alles online. Waardoor je ook een scherpe premie betaalt. Als je meer advies wil, laat het me even weten! Dan vraag ik of 1 van mijn collega's van webcare contact met je opneemt. Mag ik je alvast een veilige jaarwisseling en een mooi en gezond 2019 toewensen!