Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over plastische chirurgie?

Starter

Na het afvallen door bariatrische chirurgie bespaar je de verzekeringen op kosten van diabetes,hartfalen en hypertensie.
Geen dure medicatie,geen dure ziekenhuis bezoeken en geen dure ingrepen meer.
Heb door ontstekingen en open huid plooi mn buikwandcorrectie vergoed gekregen van Zilveren kruis,maar..dat mn bovenbenen open liggen door het schuren van het vel.
Dit enorm stinkt en pijn doet door ontsteking..ja dat is jammer.
Ik loop voor mn werk in de zorg enorm veel,dit betekend alle ongemakken die daarbij komen.
Waarom wordt dit niet gewoon vergoed na een gewichtsverlies van bijna 70 kilo en al jaren een stabiel gewicht?
Ben ik de enige die er zo over denkt?

2 ANTWOORDEN

Re: Plastische chirurgie

Fanatiekeling

Niet ZK bepaalt dit, maar de regering. 

Toch schjnen de regels voor plastische chirurgie wel versoepeld te zijn sinds 1 januari.

Ik begrijp daarom niet dat de operatie niet vergoed wordt in uw geval. Vraag aan ZK: is het mogelijk dat de aanvragen voor machtiging niet allemaal op dezelfde manier beoordeeld worden? Ik bedoel dat de ene chirurg meer resultaat boekt dan de andere? 

En zijn er geen uitzonderingen mogelijk? Hoe moeten deze worden aangevraagd?

Groet, Feina.

Re: Plastische chirurgie

Webcare
Webcare

Hallo Flubber, welkom op ons forum! Wat knap dat je zoveel bent afgevallen, helaas heb je wel behoorlijke last van je bovenbenen begrijp ik.
Ben je hiermee al bij een plastisch chirurg geweest? De huisarts kan jou daar naar verwijzen. Als er een medische noodzaak is, dan vraagt de plastisch chirurg toestemming voor je aan. Op basis van de aanvraag van de arts wordt beoordeeld of de behandeling wordt vergoed.
Kun je verder met deze informatie?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.