Verwijdering borstimplantaten bij verdenking Asia

Nieuwkomer

ik heb in 2003 borstimplantaten vergoed gekregen omdat ik vrijwel geen borstgroei had. Sinds 2006 heb ik klachten die steeds heftiger worden en niet verklaarbaar zijn. Mijn internist verwees mij naar de plastisch chirurg om mijn implantaten te laten verwijderen (2017), dit omdat ik pijnklachten in de borst had (en de rest van mijn lichaam), de implantaten al aardig op leeftijd waren, er kapselvorming in 1 borst is en er verdenking op Asia was. Alles was rond maar Zilveren Kruis wilde de verwijdering niet vergoeden. 

Volgens mijn internist is het vergoedingenbeleid nu veranderd en zou enkel verwijdering van de implantaten bij verdenking op Asia wel vergoed worden. Wordt het nu wel door Zilveren Kruis vergoed?

Verwijdering borstimplantaten bij verdenking Asia

1 ANTWOORD 1

Re: Verwijdering borstimplantaten bij verdenking Asia

Webcare
Webcare

Hallo Elinek, welkom op ons forum!
Wanneer er een medische reden is om de borstimplantaten te verwijderen, dan wordt het vergoed. Ik lees op internet dat de voorwaarden vorig jaar zijn aangepast.  Ik raad je aan om een verwijzing naar de plastisch chirug te vragen aan je (huis)arts. De plastisch chirurg vraagt dan toestemming aan ons voor deze operatie. 
Kun je hier verder mee?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.