Vergoeding ziekenhuis

Nieuwkomer
Mijn vraag gaat over vergoedingen als je naar een ziekenhuis gaat waarbij zilveren kruis geen contract heeft afgesloten:
Het ziekenhuis heeft een rekening ingediend bij zilverenkruis van 400 euro, dit voor een bezoek aan een dermatoloog met kleine ingreep op doorverwijzing van mijn huisarts. Ik kreeg dus een rekening van 315 euro die ik zelf moest voldoen. Ik gebeld met zilverenkruis helpdesk en zij vertelde het volgende, dat zilverenkruis 75% vergoed, en de rest moet betalen ivm eigen risico. Maar simpel gezegd moet ik dan toch: 400 - 300 (75% vergoed zilveren kruis)= 100 euro zelf betalen vanuit mijn eigen risico ipv 315 euro?? Wie kan mij helpen....

Vergoeding ziekenhuis

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding ziekenhuis

Fanatiekeling

Het klopt wel, want u vergeet dat u waarschijnlijk nog eigen risico hebt open staan. 

In uw situatie ( ik weet uw eigen risico niet) zit de berekening zò in elkaar. 

De rekening is €400. De basisverzekering betaalt niet het hele bedrag, maar slechts 75%, dit is €300. De rest moet u zelf aan het ziekenhuis betalen. Als u zelf niets rechtstreeks aan het ziekenhuis betaalt, dan moet u die €100 dus aan zilveren kruis betalen. En een deel of het totaal van die €300 moet u ivm het eigen risico OOK betalen aan de zorgverzekeraar. De €100 die u eigenlijk zelf aan het ziekenhuis moet betalen, is GÉÉN eigen risico. 

Ik ga ervan uit dat Zilveren Kruis u hiervan wel een mooie berekening kan laten zien. Heeft u al gekeken in Mijnzilverenkruis ?

U moet €315 betalen. Dit bestaat uit €100 + €215. €215 is dus eigen risico. €100 betaalt u zelf omdat de zorgverzekeraar geen contract heeft.

Groet, Feina.

Re: Vergoeding ziekenhuis

Moderator

Hallo @Andylenssen

welkom op de community. Is jouw vraag door Feina voldoende beantwoord? Of heb je nog aanvullende vragen? Als dat zo is, stel ze gerust!