Vergoeding littekenbehandeling

Nieuwkomer

Ik heb een tijdje last van chronische ontsteking waar mijn litteken zit. Het gaat over ingegroeide haartje, het blijft al langer dan een jaar ontsteken. Mijn huisarts heeft mij naar een dermatoloog gestuurd die heeft aanbeloven elektrische epilatie. Het is niet zo dat ik echt wil dat klein stukje van mijn gezicht kaal wordt (het ziet eigenlijk best raar uit), maar het is de enige oplossing om de onsteking te stoppen. Dermatoloog heeft gezegd dat het gewoon onder littekenbehandeling valt, dus wordt volledig vergoed. Ik was behandeld in het ziekenhuis, onder beheleiding van dermatoloog. Ik heb mijn nota ingediend en die wordt afgewezen. Blijkbaar alleen vrouwen kunnen dit soort littekenbehandeling vergoed krijgen. Mijn vraag is: is er een bepaalde regel waarom Zilveren Kruis behandelingen voor chronische ontsteking alleen voor vrouwen vergoed?  

Vergoeding littekenbehandeling

1 ANTWOORD

Re: littekenbehandeling

Webcare
Webcare

Hallo Konrad, er is geen vergoeding voor een behandeling van epilatie voor mannen, helaas. Vanuit een aantal aanvullende verzekeringen is er een vergoeding, maar die is er alleen voor vrouwen. Het gaat dan om ernstige ontsierende haargroei in het gezicht. In de basisverzekering zit helemaal geen vergoeding voor epilatie. (zie https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/paginas/epileren.aspx) 
Jouw dermatoloog geeft aan dat het onder de littekenbehandeling valt. Als dat zo was, had je geen rekening van de epilatie gekregen. Dan zou het in de rekening van de hele littekenbehandeling zitten en daar krijg jij zelf geen rekening van. Je kunt navragen bij de dermatoloog waarom je zelf de rekening kreeg. Ik vrees alleen wel dat het klopt dat je die zelf ontving en dat er geen vergoeding is.
Is het zo duidelijk voor je?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.