Vergoeding borstvergroting

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo,
Ik heb een vraag mbt de vergoeding van een borstvergroting. In de pubertijd is er bij mij vrijwel geen sprake geweest van enige borstvorming, waardoor ik altijd minder dan een a-cup heb gehad. Hier heb ik altijd veel last van gehad (schaamte, gebrek aan zelfvertrouwen, problemen bij seksuele omtwikkeling etc). Lang heb ik gedacht dat dit met ouder worden en steviger in mijn schoenen staan minder een probleem zou vormen. Ik ben nu 30, heb nog steeds minder dan een a-cup, en ik heb hier nog altijd erg veel last van. Ik heb dus besloten een borstvergroting te ondergaan. Nu is mijn vraag; gezien mijn situatie, is er vergoeding mogelijk van deze ingreep?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding borstvergroting

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding borstvergroting

Webcare
Webcare

Ha Yannicke, welkom op onze community!

Wat vervelend dat je ondanks het ‘ouder worden’ nog steeds hinder ondervindt. Ik vind het heel moedig dat je de knoop hebt doorgehakt en voor een borstvergroting gaat.

Ik ben wel bang dat ik je ga teleurstellen. Er is namelijk geen vergoeding voor een borstvergroting bij geen of weinig borstontwikkeling. Deze kosten zijn helaas niet opgenomen in de basisverzekering, en ook niet in de aanvullende verzekering. Het spijt me dat ik geen ander bericht voor je heb.
Ik wens je heel veel succes met de ingreep!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter
Zo jammer dat het niet vergoed word ik heb precies het zelfde probleem. Het word helaas dan tog overstappen naar een andere zorgverzekering die het wel vergoed of komt daar volgend jaar (2017)verandering in..???

Webcare
Webcare

Hallo Lee, welkom op ons forum! Of het volgend jaar wordt vergoed is nog niet bekend. In november kunnen wij je er meer over vertellen, dan weten we wat er vergoed wordt in 2017.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer
Hallo.

Ik las deze verhalen in de topic en kan mij helemaal plaatsen. Heb namelijk ook een kleine a cup en na de geboortes van mijn 2 zoontjes is het alleen maar minder geworden. Waardoor ik mij niet vrouwlijk voel en al helemaal geen zelfvertrouwen meer daarom vroeg ik mij af of dit jaar wel de cosmetische ingreep borstvergroting word vergoed?

Mvg kim

Webcare
Webcare

Hallo Kim, welkom op ons forum!
Sinds 1 januari is er een vergoeding vanuit de basisverzekering voor een borstvergroting wanneer er geen of weinig borstontwikkeling is. Dat was eerder niet, maar is sinds dit jaar dus wel opgenomen in de basisverzekering. Met de verwijzing van je huisarts kan je naar de plastisch chirurg bij een gecontracteerd ziekenhuis. Dat consult wordt vergoed. De plastisch chirurg vraagt vervolgens toestemming bij ons aan. Je ontvangt dan bericht of wij de borstvergroting gaan vergoeden. De kosten van het consult en de behandeling vallen wel onder je eigen risico.
Kun je zo verder?
Groet, Kim

Starter
Tot hoeveel word er vergoed dan? En hoe zit dat verder met dat eigen risico gebeuren?

Webcare

Goedemorgen Lee, 

Welkom op het forum!

De behandeling wordt  na de toestemming volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Je moet inderdaad rekening houden met het eigen risico. Dat is dit jaar € 385,-.

Hier lees je meer over het eigen risico terug:

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorgverzekering/basisverzekering/Paginas/eigen-risico.aspx

gr. Jochem