Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding Scans

Bewerkt 
Nieuwkomer

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik te weten komen wat de vergoeding is voor scans met verwijzing via de huisarts. Ik begrijp uit de polisvoorwaarden dat een MRI 100% vergoed wordt, echter ben ik benieuwd naar de vergoeding van een röntgen-foto en CT scan bij een aanvullende 3-sterren verzekering met betrekking tot onderzoek van de enkel.

Met vriendelijke groet,

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding Scans

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding Scans

Bewerkt 
Moderator

Röntgenfoto's en CT-scans vallen onder de basisverzekering. Vaak zijn ze onderdeel van een ziekenhuisbehandeling. Houd wel rekening met het eigen risico.

Bij lange wachttijd is het aan te raden de zorgcoach te bellen. Zij kunnen kijken of er elders eerder een afspraak mogelijk is. 

Update: ook in 2015 en 2016 komt deze vergoeding uit de basisverzekering. Bekijk voor meer informatie ook de vergoedingspagina.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Vergoeding Scans

Fanatiekeling
Met andere woorden: u heeft niets aan de aanvullende verzekering. U betaalt, als u geen andere zoegkosten hebt, deze onderzoeken dus volledig uit eigen zak. Ik ken de tarieven niet, maar ik schat dat dit misschien wel €200 kan gaan kosten. U kunt de prijs van een scan en een foto bij het ziekenhuis opvragen.