Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Total bodyscan: levensreddend of paniekzaaierij?

Bewerkt 
Moderator
Moderator

Artsen waarschuwen voor preventieve bodyscans. Zij vinden dat het vaak zorgt voor onnodige paniek en dat patiënten veel horen over de voordelen en te weinig over de nadelen. Daarom komt artsenorganisatie KNMG met een folder met informatie. Gisteren was er in de uitzending van Pauw een debat over preventieve bodyscans tussen voorstander René Sprangers, hoofd medische staf van Prescan en tegenstander Niek de Wit, hoogleraar huisartsengeneeskunde.

Wat vind jij van preventieve bodyscans?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Total bodyscan: levensreddend of paniekzaaierij?

4 ANTWOORDEN

Re: Total bodyscan: levensreddend of paniekzaaierij?

Vaste bezoeker

whatever .

Moderator
Moderator

Wij willen graag weten wat jouw mening is over dit onderwerp @A1ianc3. Door alleen 'whatever' te zeggen is dit voor mij niet echt duidelijk. Ben je het niet eens met de discussie/topic of heb je een mening over de total bodyscan? 

Vaste bezoeker

Ik denk dat het levensreddend zou kunnen zijn als een arts goed naar de scan kijkt.

Zelf ben ik het vetrouwen in artsen totaal kwijt en zou het zo maar kunnen dat je wel iets hebt maar de arts besluit om je dit niet te vertellen.  waar kijkt een arts naar bij het resultaat van een full bodyscan ? hoeveel tijd neemt een arts daarvoor ? ik zit zelf al zo lang te sukkelen met mijn gezonheid en deze scan heb ik ook

gevraagt aan een neuroloog vervolgends heb ik een schriftelijke afwijzing gevraagt waar dan vervolgend zoveel aan mankeerd dat dit geen enkele waarde heeft en is ook nog ondertekend door een andere arts dan die ik heb gesproken . Ik heb mijn huisarts gevraagt voor een eutanasie maar dat gaat niet zo gemakkelijk.

Het is wel veel goedkoper dan een scan . Het is zo triest  voor mijn familie . Ik heb ze nog niets verteld omdat ik niet weet of ik eutanasie kan krijgen. een ding is zeker artsen doen verdomd weinig om mij goed te onderzoeken. ze lopen met oogkleppen op . 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Heftig om te lezen wat het met je doet A1ianc3. Ik las dat je geen voorstander bent van second opinion. Misschien kun je met je huisarts op zoek naar een andere oplossing? Ik kan natuurlijk niet in jouw leven kijken, maar schrik wel dat je bij je huisarts euthanasie hebt geopperd. Ik hoop dat je in overleg met je huisarts toch een oplossing kunt vinden.