Radar over zorgverzekering. Welke informatie verzamel jij als je een behandeling nodig hebt?

Moderator

Gisteren besteedde Radar aandacht aan de effecten van tien jaar basisverzekering. Daarin werd onder andere gesteld dat de patiënt zelf geen keuzes kan maken voor een behandeling of behandelaar, omdat hij geen informatie kan krijgen over de prijs en kwaliteit van een behandeling.

Daarom ben ik benieuwd: welke informatie over de prijs en kwaliteit verzamel jij als je een behandeling nodig hebt? En waar vind jij je informatie?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

• Ziekenhuiszorg (MSZ)

Radar over zorgverzekering. Welke informatie verzamel jij als je een behandeling nodig hebt?

6 ANTWOORDEN

Re: Radar over zorgverzekering. Welke informatie verzamel jij als je een behandeling nodig hebt?

Vaste bezoeker

Gebruiker heeft het bericht verwijderd

Re: Radar over zorgverzekering. Welke informatie verzamel jij als je een behandeling nodig hebt?

Bekend gezicht

Sowieso kijk ik altijd op vergelijk/beoordeling sites van doktoren b.v. zo ook de ziekenhuizen.

De prijs van een behandeling die weet ik nooit omdat ik die ook nooit te zien krijg van te voren en me dus ook niet bewust ben van wat iets kost,zou wel beter zijn als we rekeningen te zien krijgen van de behandeling die je hebt ondergaan.Dat is ook het probleem van de mensen en ook ik dat je geen idee hebt wat iets kost op zorg gebied.

Community Manager

@ZingendVoske Hoe kom je er achter welke arts goed is? En hoeveel het gaat kosten? Zoek je daar dan naar?

@monique1964 Op welke sites kijk je om te vergelijken of beoordelingen te lezen? En waar let je dan op?

Wat betreft de prijzen van behandelingen is het vooraf te weten komen wat iets kost best lastig omdat dat te maken heeft met wat de behandeling precies inhoudt, dat kan bijvoorbeeld na een diagnose of eerste gesprek nog veranderen. De rekeningen die bij ons ingediend worden kan je wel inzien. Van alles dat onder het eigen risico valt krijg je een declaratieoverzicht maar ook de kosten die daarna nog worden ingediend kan je bekijken in 'Mijn Zilveren Kruis'. Heb je daar al eens in gekeken?

Bekend gezicht

Indenpender.nl    zorgzoeker.nl

Gast

De zorg verzekeringen heel het gedoe is voor mij allang niet meer te volgen,wat ik niet weet het belang van verzekeraars in de zieken huizen zelf als ik zie bij ons in zeeland hoe de ziekenhuizen werken en dan komt het voor dat er spanningen zijn onder elkander door voorgaande jaren wegens samen te werken zelfs elkander geen goede morgen toewensen is toch niet van deze tijd waardoor samen werken niet meer mogelijk is ,gevolg hiervan en neemt toe dat er al verschillende afdelingen buiten ziekenhuis der praktijk uit oefenen.

Enkele jaren is gesloten het vlinder en loopbad ik ging  twee maal per week met een therapeut in vlinderbad

wegens mijn reuma en meerdere patienten deel aan namen wat enorm lichamelijk ten goede kwam en jawel op een vrijdag morgen was mijn half uur om en het technische personeel stond al gereed om het te verwijderen en de vraag hoe nu verder dat weten we niet vermoedelijk ruimte gebrek,onzin er staan steeds meer kamers leeg waar geen werk meer voor is en zo gaat het steeds verder wat de ziekenhuizen betreft maar zo je leest steeds meer geld tekort, gevolg personeel ontslaan zou dat de zieken mensen te goede komen.?

Moderator

Ik snap uit je eerste stuk van je verhaal dat je vooral de sfeer tegenwoordig niet prettig vind en dat het vooral lastig te volgen is voor jou. Zie je daarin veel verschil met vroeger? Ik kan mij voorstellen dat dat er ook voor zorgt dat je misschien vooraf niet goed weet waar en welke informatie je kan/wil inwinnen? Of ben je daar sowieso niet zo mee bezig?