Kosten ambulance na ongeval

Nieuwkomer

Mijn dochter is begin oktober in Amsterdam op haar fiets aangereden door een brommer. Ze kwam daarbij ten val en heeft diverse tanden beschadigd en een tand verloren. De dader is natuurlijk verdwenen. Omstanders hebben de ambulance gebeld. Nu komt de rekening van de ambulance van ruim 700 euro, die op haar eigen risico wordt verrekend, hoewel haar geen schuld betreft. Ze heeft een basis plus module. Waarom wordt dit niet vergoed?

Kosten ambulance na ongeval

2 ANTWOORDEN

Re: Kosten ambulance na ongeval

Fanatiekeling

Alle kosten komen op de eigen zorgverzekering. Als de dader bekend is, is uw dochter verplicht deze informatie door te geven aan de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar probeert dan de kosten te verhalen. Echter het eigen risico moet u zelf verhalen. Ik begrijp dat de dader niet bekend is. 

Conclusie: dubbel slachtoffer. ( medisch en financieel). Zo is het nu eenmaal. Wie had anders voor de kosten moeten opdraaien volgens u? 

Groet, Feina.

Re: Kosten ambulance na ongeval

Moderator

@Jibes,

Welkom op de community. Goed dat je deze vraag hier stelt. Wat een akelig verhaal en wat zal je geschrokken zijn! Hoe is het nu met je dochter?

Het is inderdaad zo je eigen risico betaalt over het ambulancevervoer. Dat is bij jouw dochter ook gebeurt. We leggen dit uit bij de vergoeding vervoer per ambulance. Is je dochter ook vervoerd met de ambulance? Of is ze ter plekke behandeld?

Je schrijft dat je dochter een basis plus module heeft. Dat pakket heeft ook een vergoeding voor tandheelkundige kosten na een ongeval. Daar heeft zij misschien wat aan nu haar tanden zijn beschadigd.

Weet je of er ook politie bij geweest is?

Als dat zo is, kun je het proces verbaal opvragen. Daarin staan mogelijk namen van getuigen. Als je een proces verbaal hebt en 1 of 2 getuigen dan kun je proberen de kosten die voor eigen rekening zijn gebleven te verhalen bij het Waarborgfonds. Of, mocht je een rechtstandverzekering hebben, dan kun je daar om advies en hulp vragen. En misschien staan in het topic 'Wat moet ik doen als ik betrokken ben geweest bij een verkeersongeval?' nog tips waar je wat aan hebt.

Heb je nog vragen, laat het gerust weten, ik help je graag verder!  Sterkte nog voor je dochter, hopelijk komt het helemaal goed met haar gebit.