Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Keuzemogelijkheden Beter Af polis?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Goedendag,

In de "Beter Af Selectief"-polis voor 2014 van Zilverenkruis zie ik dat alleen geselecteerde zorgverleners worden vergoed. Heeft dit gevolgen voor al lopende behandelingen?

Ik ben eerder dit jaar geopereerd bij het AMC, en vraag mij af of een overstap van de Beter Af Exclusief polis naar de Selectief polis impact heeft op vervolgafspraken met mijn behandelend arts?

Tijs

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Keuzemogelijkheden Beter Af polis?

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Keuzemogelijkheden Beter Af polis?

Fanatiekeling
Ik ben wel eens iets tegengekomen over rechten om een reeds gestarte behandeling bij 'n niet gecontracteerde zorgverlener af te maken. Daarover is vorig jaar ook veel in het nieuws geweest toen het Slotervaart niet werd gecontracteerd. Maar ik kan dit op dit moment niet terugvinden. Hopelijk kan ZK u de goede link geven naar deze informatie.

Dus ik denk dat u de vervolgafspraken kan afmaken ( misschien alleen alle afspraken die nog onder hetzelfde dbc tarief vallen.)  Maar een vervolgafspraak een jaar later mag in ieder geval niet.( vermoed ik). 
In Amsterdam zijn verder alleen het Slotervaart, het Lucas Andreas en het Bovenij ziekenhuis gecontracteerd. Klik. Misschien staat dit in de polisvoorwaarden van de Selectief? ( ik kan het niet vinden)

Ik heb de juiste tekst over dit onderwerp gevonden op de website
Ik ben al bij een ziekenhuis zonder afspraken met Zilveren Kruis
Als u al onder behandeling bent bij een ziekenhuis waarmee wij nu geen afspraken hebben gemaakt dan kunt u uw behandeling gewoon afmaken. U krijgt de kosten gewoon vergoed en u hoeft niets bij te betalen.

Re: Keuzemogelijkheden Beter Af polis?

Webcare
Hallo Tijs08, Welkom op het forum. Goed dat je kijkt naar de gevolgen als je overstapt naar de Beter Af Selectief Polis.
Lopende behandelingen worden vergoed in het ziekenhuis waar je nu bent. Zoals Elze30 terecht opmerkt, voor een nieuwe DBC bij een niet voor de Beter Af Selectief Polis gecontracteerd ziekenhuis, krijg je een lagere vergoeding. Denk goed na wat je doet. Als jij voordeliger verzekerd wilt zijn kijk eens naar de. Beter Af Polis. Daar is geen beperking in de keuze van het ziekenhuis.
Elze30, dank je, ik heb intern gevraagd de informatie over de gestarte behandeling duidelijk op de site te plaatsen.
Tijs08, kun je hier verder mee? Zou je met ons willen welke keuze je gaat maken voor 2014?

In het forum ziekenhuis wordt je vraag geplaatst.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.