Kan ik met mijn polis nog bij mijn longarts terecht?

Bewerkt 
Starter

goedendag, ik heb mijn verzekering naar basis omgezet en heb nu niet meer de mogelijkheid naar alle ziekenhuizen te gaan. nu loop ik al ruim vijf jaar bij een longarts in een ziekenhuis dat niet in deze lijst voorkomt, mag ik dan nog wel naar deze arts of moet ik een nieuwe zoeken in een van de door u gekozen ziekenhuizen? mvg

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kan ik met mijn polis nog bij mijn longarts terecht?

6 ANTWOORDEN

Re: Kan ik met mijn polis nog bij mijn longarts terecht?

Bewerkt 
Fanatiekeling

mrs-bouquet schreef:

goedendag, ik heb mijn verzekering naar basis omgezet en heb nu niet meer de mogelijkheid naar alle ziekenhuizen te gaan. nu loop ik al ruim vijf jaar bij een longarts in een ziekenhuis dat niet in deze lijst voorkomt, mag ik dan nog wel naar deze arts of moet ik een nieuwe zoeken in een van de door u gekozen ziekenhuizen? mvg

Welke polis heeft u nu eigenlijk? De polisnamen zijn resp. Basis-Budget en dan Basis-Zeker en dan Basis-Exclusief. U benoemt " basis" : bedoelt u daarmee de Budget? 

In dat geval moet u een ander ziekenhuis opzoeken. Want als u " loopt" bij een longarts dan is dit geen behandeling. Alleen lopende behandelingen mogen worden afgemaakt.

Groet, Feina.

Webcare

@mrs-bouquet:

Wij willen inderdaad graag, zoals Feina aangeeft, weten welke polis je hebt. In het geval dat je inderdaad een Basis Budget Polis hebt, heb je recht op een 75% procent vergoeding van het gem. door ons gecontracteerd tarief. 

Je hoeft echter niet naar een ander ziekenhuis, maar in het geval dat je een budget polis hebt, betaalt je dus wel een gedeelte zelf. 

Als je ons van de bovenstaande informatie voorziet, kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen!

groet,

Jochem

Bewerkt 
Starter

Ik heb inderdaad een Basis Budget-polis. Dus dit zou dan dus betekenen dat ik wel naar hetzelfde ziekenhuis kan blijven gaan - bij dezelfde arts (Reinier de Graaf Delft) -, maar dat ik dan 25% zelf moet betalen van de kosten?

Webcare

Dat klopt inderdaad @mrs-bouquet, daarnaast moet je altijd rekening houden met de kosten eigen risico. 

groet

Jochem

Fanatiekeling

MsBouquet, het schijnt nog mogelijk te zijn om de Budgetpolis 2016 tot 1 maart 2016 om te zetten naar Basis Zeker! Dat zou ik maar doen! Alleen de reiskosten naar een ander ziekenhuis zijn al hoger dan het prijsverschil!

in de bijlage staan de Budgetziekenhuizen2016

Groet, Feina.

Moderator

@mrs-bouquet, Feina geeft je nog een goede tip. Bedankt @Feina!

Het is deze maand nog mogelijk om de Basis Budget polis om te zetten naar een andere basisverzekering. Wil je je Basis Budget wijzigen? Geef dat dan hier aan. 

Meer weten over de verschillende basisverzekeringen? Bekijk dan ook eens deze pagina.