Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Hoe declareren bij ooglaseren?

Bewerkt 
Starter

Ik heb vorige week, na een korte gratis intake/onderzoek bij Laser Company Hoofddorp, besloten om nog dit jaar bij deze kliniek mijn ogen te laten laseren.
Totale kosten voor het uitgebreide vooronderzoek, de ooglaserbehandeling, en de nazorg, heb ik naar ? 1750,- weten te krijgen.
Aangezien ik aanvullend verzekerd ben met 4 sterren zou ik via declaratie ? 750,- terug ontvangen van Zilveren Kruis.

Het uitgebreide vooronderzoek vindt plaats op 29 mei: op deze datum moet ik de gehele behandeling vooruit betalen en ontvang ik de factuur.
De ooglaserbehandeling vindt 2 weken later plaats op 13 juni: op deze dag kan ik een verklaring ontvangen met de datum van de behandeling, welke behandeling er is verricht, de kosten van de behandeling, en de verklaring dat deze behandeling reeds door mij betaald is.

Ik heb via het contactformulier online, en via telefonisch contact met Zilveren Kruis, nagevraagd of deze 2 documenten voldoende zijn om in te dienen als declaratie.

Ik kreeg echter het teleurstellende antwoord dat ik met die 2 documenten géén vergoeding zou kunnen ontvangen omdat de factuurdatum niet op de dag van behandeling (of later) staat.
Op mijn mededeling dat de verklaring vrijwel identiek aan de factuur zal zijn, en deze wél de datum van de behandeling zal hebben, kreeg ik als antwoord dat de factuur leidend is dus dit niet geaccepteerd zal worden.
Eigenlijk werd er (vrij kort door de bocht) gezegd dat ik naar de ? 750,- fluiten kon op deze manier.

Wat moet ik nu?
Laser company stelt als eis dat vooruitbetaald wordt, en bij mij hangt of staat de behandeling eigenlijk op het terug ontvangen van de ? 750,-.

Ik ben overigens bij meerdere klinieken langs geweest voor korte gratis intakes (bijvoorbeeld ook Vision Clinics: welke een kortingsregeling heeft via Zilveren Kruis) maar ook deze klinieken verwachten een betaling vooraf.
Zo stuurt Vision Clinics de factuur op, en verwacht een betaling van minstens 5 dagen voorafgaand aan de behandeling.
Ook in dit geval heeft de factuur dan een datum welke vóór de behandeling ligt.

Ik stel de vraag ("wat moet ik nu?") daarom hier op het forum, in de hoop een oplossing te vinden.

Overigens: Laser Company en zijn refractiechirurgen zijn gewoon aangesloten bij de NOG (wat een eis is voor Zilveren Kruis volgens het vergoedingenoverzicht).

Mvg Lena

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Hoe declareren bij ooglaseren?

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Ooglaseren bij Laser Company Hoofddorp

Starter
Een week voorbij.........nog geen antwoord. Druk overleg misschien? Smiley Knipoog

Re: Ooglaseren bij Laser Company Hoofddorp

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Lena77, Sorry dat je zo lang op antwoord hebt moeten wachten. Ik snap dat het voor jou essentieel is dat je vergoeding krijgt. Ik heb navraag gedaan bij de afdeling die je declaratie zal behandelen. Normaal gesproken accepteren wij geen facturen van een behandeling die nog moet plaatsvinden. Met alle door jou genoemde verklaringen is er wel vergoeding mogelijk.

Wij vergoeden deze factuur met verklaringen van de kliniek alsnog omdat er inderdaad bijna altijd vooruit betaalt moet worden. Ontbreekt er informatie of een verklaring, dan nemen we met jou of de kliniek contact op om de juiste informatie te ontvangen.

Heb je zo een antwoord waarmee je verder kan? Ik hoor het graag als ik je nog verder zaken kan verduidelijken.