Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Genderdysforie

Bewerkt 
Voorbijganger

Waar kan ik vinden welke vergoedingen er bestaan ivm bijv hormoon behandeling en onder welke voorwaarden

Engel

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Genderdysforie

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Genderdysforie

Bewerkt 
Webcare
Mw de Graaf schreef:
Waar kan ik vinden welke vergoedingen er bestaan ivm bijv hormoon behandeling en onder welke voorwaarden

Hai Mw de Graaf
Op onze site vind je geen directe informatie over de vergoeding voor hormoonbehandeling bji genderdysforie.

Hormoonbehandeling wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Het eigen risico wordt verrekend.
Wanneer de diagnose ? transseksualiteit? is gesteld gaat de patiënt voltijds leven in de gewenste geslachtsrol. Het gaat hier om de zogenoemde real-life-experience, die ongeveer 1,5 jaar duurt. In deze fase wordt ondersteund met hormoonbehandeling.
Er is toestemming nodig van de zorgverzekeraar voordat de behandeling kan starten.
Het is een ingrijpende zeer complexe behandeling, als je verdere vragen hebt, stel ze gerust.
Ik heb inmiddels je signaal afgegeven dat er info op onze site komt over dit onderwerp.
Mocht je het te privacygevoelig vinden, kun je ook altijd een privéberichtje sturen.

We zullen met plezier je vragen zo goed mogelijk beanwoorden.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Genderdysforie

Voorbijganger
Goedemorgen,

Sorry voor mijn late reactie. Schaam me een beetje want ik had niet zo snel een antwoord verwacht.
Waarvoor mijn hartelijke dank, weet zeker dat ik straks nog vraagjes heb.

Met vriendelijke groet,
nog even zonder naam
Engel