Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Echo en eigen risico

Bewerkt 
Starter

Geachte,

Vandaag bij de huisarts geweest i.v.m. een schouderprobleem wat al 1,5 jaar speelt. Het leek mijn huisarts verstandig een echo te laten maken om eventueel schade etc. aan de schouder uit te kunnen sluiten.

Als ik het goed gelezen heb valt een dergelijke echo onder het eigen risico? De kosten, die na het eigen risico overblijven, zijn voor de verzekeraar?

En wanneer kan je aanspraak maken op een betalingsregeling voor het betalen van het eigen risico? Als studentzijnde heb ik het namelijk niet erg breed.

Bij voorbaat dank,
Shankie

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Echo en eigen risico

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Echo en eigen risico

Fanatiekeling
Dat valt inderdaad onder het eigen risico. Het eigen risico is dit jaar ?350 euro. Hoeveel een echo kost weet ik niet. Dat kunt u vragen bij het ziekenhuis( facturatieafdeling). Ik heb het opgezocht via de NZA website: het kale bedrag van de echo is waarschijnlijk 084070 echografie van de bovenste extremiteiten0362 radiologie  ?73,92. Zie link. ( kies " overige zorgprodukten "  bij de soort product en vul bij omschrijving behandeling  " echo" in, verder niets invullen. 

Dit is een echo op aanvraag van de huisarts, neem ik aan. Dan kunt u van te voren ook nog bedenken of een consult bij de orthopeed misschien beter is. Dan krijgt u betere, deskundigere hulp dan van de huisarts en misschien is het niet eens zo heel veel duurder ?  Als je namelijk bij dbc's orthopedie zoekt, zijn er ook eenmalige dbc's inclusief een kleine verrichting. Bijvoorbeeld dbc 05111460111 of 05111470111. ( ca. ?480 ). Dus wel een stuk duurder!

De kosten boven het eigen risico worden door de zorgverzekeraar betaald( wel moet het een gecontracteerde zorgverlener zijn!) . 
Volgens mij kent ZK geen mogelijkheid om van te voren een betalingsregeling af te spreken. Uit reacties van het webcareteam van ZK maak ik op, dat het pas afgesproken kan worden op het moment dat u de rekening voor het eigen risico ontvangt. Ik hoop dat ZK het u exact kan vertellen. 

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Best Shankie,

De informatie die Elze30 geeft is correct. Ziekenhuiskosten vallen onder het eigen risico. Als je van ons een rekening ontvangt in verband met het eigen risico, kun je contact met ons opnemen voor een betalingsregeling. 

Ik verplaats je vraag naar het onderwerp Voorwaarden & Vergoedingen.

Update: Vanaf 2016 is het ook mogelijk om het eigen risico vooraf gespreid te betalen.

Starter
Dank voor de reacties. Verwijzing is inderdaad via de huisarts gegaan. De zorg zal ik afnemen in het UMCG.

Webcare
shankie schreef:
Dank voor de reacties. Verwijzing is inderdaad via de huisarts gegaan. De zorg zal ik afnemen in het UMCG.

Shankie,
Heel veel sterkte.
Weet je dat de afdeling Zorgbemiddeling je altijd kan helpen mocht er een lange wachttijd zijn in het UMCG?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.