Buikwandcorrectie

Bewerkt 
Starter

Superblij met mijn eeneiige tweeling, alleen leef ik al 31 jaar lang met een groot complex er is namelijk overtollig vel overgebleven, waardoor het lijkt op een landkaart met een soort buidelzak, wat ik voor iedereen angstig verberg.  Wie weet hier iets over qua vergoeding? Eerst een verwijsbrief via de huisarts of zorginstelling?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Buikwandcorrectie

2 ANTWOORDEN

Re: Buikwandcorrectie

Webcare

Ha Serinity, 

Fijn om te horen dat je nog altijd superblij bent met jouw tweeling! Wel heel naar dat je je zo onzeker bent gebleven over je lichaam!  

Helaas is dit een veel gehoord probleem. Veel vrouwen lopen hier tegenaan en vaak heeft de onvrede over hun buik grote emotionele gevolgen. Toch moet ik er meteen aan toevoegen dat vergoeding van een buikwandcorrectie weinig voorkomt. De basisverzekering vergoedt de behandeling alleen als er sprake is van medische noodzaak en dit komt weinig voor.  Ik zou dit om te beginnen bespreken met je huisarts. Die kan al aardig inschatten of er misschien sprake is van zo'n medische noodzaak. Hij verwijst je dan door naar een plastisch chirurg. De plastisch chirurg doet vervolgens een aanvraag bij ons. Wij moeten dan beoordelen of er inderdaad sprake is van medische noodzaak. Als die er is dan vergoeden we de behandeling uit de basisverzekering. Zo, niet dan is er alleen een kleine vergoeding mogelijk als je een aanvullende verzekering met 4 sterren hebt. Daarin zit namelijk €250,- per 3 jaar voor cosmetische chirurgie.   Natuurlijk komt medische noodzaak voor, maar ik wil je geen valse hoop geven. Vandaar dat ik je er ook echt op wil wijzen dat dit in de regel weinig voorkomt.  De vergoeding staat overigens op onze site. Hier kan je er meer over lezen: 

Hier kan je meer lezen over deze vergoeding: https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Buikwandcorrectie-bij-medische-noodzaa...

Overigens, mocht al snel duidelijk zijn dat er geen medische noodzaak is, dan is het toch altijd goed om het met de huisarts te bespreken. Die zal dan met je mee kunnen denken naar het alternatief. Dit zal dan meer gericht zijn op leren omgaan met de onzekerheid. Maar ik kan me ook voorstellen dat dit niet iets is waar je nu aan wilt denken. 

Veel sterkte Serinity!

Groetjes, 

Wim 

Re: Buikwandcorrectie

Starter

Hai Wim

Hartelijk dank voor deze nuttige informatie, ik ga hiermee zo snel mogelijk aan de slag,

Baat het niet dan schaadt het niet.......

Groetjes Serinity