Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Belachelijk laat doorbelaste rekening

Bezoeker

De door Zilveren Kruis laat betaalde rekening aan Tergooi ziekenhuizen heeft mij geld gekost omdat deze rekening pas door Tergooi kon worden gedeclareerd begin november 2015. Zilveren Kruis had de contracten nog niet ondertekend. Mijn eigen risico betalingen aan Zilveren Kruis zijn hierdoor onnodig hoog opgelopen.

Behoorlijk slordig en de klantenservice verteld dat Tergooi de rekeningen te laat heeft ingestuurd.

Belachelijk laat doorbelaste rekening

9 ANTWOORDEN

Re: Belachelijk laat doorbelaste rekening

Uitblinker

@Ron1

regel dan gelijk even dat je de kosten eigen risico gespreid gaat betalen,

kun je hier doen via mijnzilverenkruis.

Bezoeker

Nog vergeten te vermelden dat mijn behandeling 23 april 2015 door Tergooi is gedaan en dan in november met de rekening komen. Te belachelijk voor woorden

Ron1 schreef:

De door Zilveren Kruis laat betaalde rekening aan Tergooi ziekenhuizen heeft mij geld gekost omdat deze rekening pas door Tergooi kon worden gedeclareerd begin november 2015. Zilveren Kruis had de contracten nog niet ondertekend. Mijn eigen risico betalingen aan Zilveren Kruis zijn hierdoor onnodig hoog opgelopen.

Behoorlijk slordig en de klantenservice verteld dat Tergooi de rekeningen te laat heeft ingestuurd.

Uitblinker

@Ron1

tja, ziekenhuizen an financiele administratie, een verhaal apart.

dit jaar moest ik voor mijn rijbewijs gekeurd worden bij ter gooi hilversum en meander in amersfoort.

beide op rekening(vorige malen was alles cash... zwart??).

dus na een aantal weken beide instellingen maar eens gebeld waar de rekening bleef omdat ik deze nog moest declareren bij mijn werkgever.

beide administraties waren hoogst verbaasd dat een klant/patient om een rekening vraagt, dat konden ze even niet verwerken, ik moest maar wachten tot zij er ooit aan toe kwamen, want tussentijds iets maken hoorde niet bij de opties. kreeg ook het excuus te horen dat ze er met de verzekeraars nog niet uit waren, maar blijkbaar begrepen ze niet dat het toch echt om een rekening ging buiten ve verzekeraars om.

groet mike

Moderator
Moderator

@Ron1 het is mij niet helemaal duidelijk waar het over gaat m.b.t. contracten. Ik heb even navraag gedaan en er is niets bekend over het niet kunnen declareren door het Tergooi ziekenhuis. De contractering met de ziekenhuizen voor 2015 is al in 2014 geregeld. 

Het duurt altijd even voor je een rekening ontvangt n.a.v. een ziekenhuis bezoek. Dit komt voornamelijk omdat een ziekenhuis geen losse behandelingen maar een behandeltraject zal declareren. Dit traject begint bij het eerste consult en loopt dan maximaal 120 dagen door. Als de 120 dagen zijn afgelopen dan zal het ziekenhuis de declaratie indienen. Als de rekening meer dan € 200,- is dan houden wij deze niet vast en krijg je dus de eigen risico nota. 

Bezoeker

Beste Jan de moderator,

Het verhaal van jou klopt niet helemaal. Je hebt het over een traject van 120 dagen. Als ik ga tellen hoe lang mijn rekening onderweg is geweest kom ik op 194 dagen. Ga maar na, laatste controle/bahandeldatum was 23 april 2015. Zilverenkruis geeft aan de rekening pas 4 november 2015 te hebben ontvangen. Wie blijft er in gebreke? Ik heb contact gehad met de financiële administratie van Tergooi, zij houden vol dat de contracten niet in orde waren en niet eerder konden declareren. De rekening was overigens hoger als €200,-

Wie jokt er nu??????

Moderator
Moderator

Hallo @Ron1

Het is niet uitzonderlijk dat het een aantal maanden duurt voordat wij de declaratie ontvangen. Het kan dus na die 120 dagen ook nog even duren voor je zelf een zorgkostennota ontvangt. Als wij de rekening ontvangen houden wij hem niet vast als die hoger is dan € 200,-. 

Het ziekenhuis geeft aan dat het in jouw situatie gaat over 'contracten'. Ik ben nog even verder gaan bellen met de afdeling die gaat over contracten om erachter te komen wat dit kan zijn. De algemene contracten zijn al in 2014 is afgesloten. Het is wel zo dat dat er voor sommige behandeling nog gespreken plaatsvinden over de tarieven. In deze situatie is het (voor een aantal behandelingen) pas later in het jaar duidelijk welk bedrag het ziekenhuis precies kan declareren. Dit zou een verklaring kunnen zijn van de reactie van het Tergooi ziekenhuis. Ik kan dit echter niet met 100% zekerheid zeggen omdat ik jouw gegevens niet heb. 

Je geeft in jouw eerste bericht aan dat dit je geld heeft gekost. Ik vraag mij af in welke zin dat zo is? 

Bezoeker

Beste Jan,

Volgens mij was ik dan veel eerder door het eigen risico heen geweest. Ik betaal al het hele jaar eigen risico voor mijn medicijnen. Was de betreffende factuur eerder geweest dan had ik geen eigen risico meer hierover gehad. Of maak ik een denkfout? Ik weet wel dat vorig jaar de rekenig van dezelde behandeling/controle maanden eerder doorbelast was aan het eigen risico waardoor het eigen risico voor de meeste medicijnen verviel. Overigens ben ik 27-02-2014 voor dezelfde controle in Tergooi geweest en er is toen wel direct gedeclareerd en het eigen risico op mij verhaald. Ik heb nog steeds het gevoel tussen verzekeraar en behandelaar heen en weer gespeeld te worden. M.a.w. mijn vertrouwen in Zilveren Kruis is behoorlijk gedaald. Bij AGIS nooit klachten gehad.

Moderator
Moderator

Hallo @Ron1

Het maakt uiteindelijk niet uit of het ziekenhuis of de apotheek eerder een declaratie naar ons stuurt. Het maximaal te betalen bedrag is € 375,- (verplicht eigen risico). Wij halen nu elke keer als de apotheek een nota stuurt deze kosten van het verplicht eigen risico af. Het restant is dan beschikbaar voor evt ziekenhuiskosten. Uiteindelijk betaal je dus nooit meer dan € 375,- verplicht eigen risico per jaar. 

Het is absoluut niet de bedoeling je 'heen en weer te spelen' met het ziekenhuis. Ik begrijp nu dat je dit uitzoekt omdat je dacht dat je door de late nota meer eigen risico zou moeten betalen. Dit is dus niet zo, het enige nadeel is dat je de rekening nu later in het jaar ontvangt. 

Als wilt dat ik je hierover nog even bel dan is dat natuurlijk ook mogelijk. Stuur mij dan even een privébericht met jouw relatienummer en telefoonnummer. 

Bezoeker

Beste Jan,

Ik denk niet dat dit nodig is. Bedankt voor de info. Ik blijf wel alert wat betreft Zilveren Kruis.

De overgang van AGIS naar ZK vindt ik nog steeds jammer.