Nieuwe zorgpolis met lager eigen risico?

gestart door Medewerker op ‎27-08-2015 17:41 - laatst bewerkt op ‎01-09-2015 13:16 door Webcare

Een lager eigen risico als je alleen naar gecontracteerde zorgverleners gaat? Vind je zo’n polis interessant? Dat vroegen we in op het forum en op social media.  Op deze manier ziet bijna niemand iets in zo’n nieuwe polis. Een samenvatting van de meestgenoemde argumenten en onderwerpen.

De volgende drie voorwaarden werden veel genoemd:

Vervoers(kosten)

Veel mensen geven aan dat ze bang zijn dat ze met zo’n polis verder moeten reizen. De kosten voor het vervoer zouden dan niet altijd opwegen tegen de korting op het eigen risico. Ook kan langer reizen belastend zijn voor iemand die chronisch ziek is of hun naasten die ze brengen. Het zou interessanter zijn, als aan deze polis een extra vergoeding voor vervoer zou worden gekoppeld.

Contracten en keuze zorgverlener

De keuze van zorgverlener is voor velen erg belangrijk. Vooral wanneer iemand chronisch ziek is, is de keuze voor een specifieke zorgverlener erg belangrijk. Voor de meeste mensen is keuzevrijheid belangrijker dan een laag eigen risico.

Niet alleen voor ziekenhuiszorg

De korting bieden voor alleen ziekenhuiszorg is niet voldoende. Mensen die ziekenhuiszorg nodig hebben, zijn het eigen risico vaak al kwijt aan bijvoorbeeld medicatie.

Naast voorwaarden voor een mogelijke nieuwe polis werden ook de volgende zaken vaak genoemd:

Ik wil terug naar het ziekenfonds

Veel mensen willen terug naar het ziekenfonds. Over dit onderwerp is een speciaal topic geopend waar hierover verder gepraat kan worden. 

Inkomensafhankelijke premie

Veel mensen  zouden het goed vinden wanneer de premie meer inkomensafhankelijk zou zijn. Op deze manier zou het verschil tussen arm en rijk minder zijn. Ook daarover praten we in een forumtopic.

Bijdragers
Opmerkingen
Nieuwkomer
Nee ! Dan krijg je nog slechtere en vieze ziekenhuizen met aankomende artsen in opleiding . Ik wil een polis hebben die mij gezond maakt met 75 jaar ! Dus ook de mogelijkheid om in Duitsland in een ziekenhuis geholpen te worden zonder moeilijk te doen . Na 22 jaar in Duitsland gewerkt te hebben ,zijn de duitse artsen de beste . Zij geven goede medicijnen en behandelen je ook in het weekend . Een schimmelinfectie aan je mond duurt in Nederland 3 weken in Duitsland hooguit 4 dagen !!
Webcare
Webcare

Hmmm interessant @ralph40! Kun je vertellen waar voor jou de link zit tussen uitbreiding van zorgdekking naar het buitenland en een lager eigen risico op een polis, Ralph? Ben benieuwd!

Debutant
Waar kan ik terecht had een scootmobiel door mijn reuma gevraagd of er geen andere aanpassingen waren had al een voetpedaal maar dat werkte niet en hand ook niet. Nu moet ik hem inleveren en word er gezegd he kunt wel ip de scooter
Webcare
Webcare
Hoi studentje1951, begrijp ik je goed dat je de scootmobiel via de gemeente hebt gehad en dat je deze nu moet inleveren? Wat een tegenvaller voor je. De overheid heeft het zo ingericht dat de scootmobiel het pakkie an is van de gemeente. Wij als zorgverzekeraar bieden hier geen vergoeding voor. Natuurlijk hoor ik het graag van je als je vragen hebt waarmee we je verder kunnen helpen.