Zorgfraude geaccepteerd?

Bezoeker

Ik vindt dat zilveren kruis gewoon zorgfraude accepteert ik heb meerdere bewijsstukken opgestuurd over een grote thuiszorgorganisatie waarbij de wijkverpleegkundigen zorg declareerden op tijdstippen dat ik afspraken had in het ziekenhuis maar dit wordt gewoon geaccepteerd door zilveren kruis tevens werden er werkoverleggen gedeclareerd en dit wordt door de afdeling speciale zaken gewoon geaccepteerd deze thuiszorgorganisatie is de voorgestelde thuiszorgorganisatie volgens zilveren kruis op deze manier is het logisch dat de premie jaarlijks fors stijgt.

Zorgfraude geaccepteerd?

10 ANTWOORDEN 10

Re: Zorgfraude geaccepteerd?

Webcare

Hallo Ktg001, ik begrijp dat je teleurgesteld bent in de afhandeling van de melding die je bij ons het gedaan. Dat vind ik erg jammer. 

Het is voor ons erg belangrijk om zorgfraude, wanneer dit plaats vind, tegen te gaan. Zoals je ook zegt worden alle kosten betaald uit de zorgpremie. Het is dan ook absoluut belangrijk dat dit zorgvuldig wordt gedaan. Wij nodigen dan ook zeker iedereen uit om, wanneer er iets onjuist gebeurd, dit bij ons te melden. Wij stellen dan een onderzoek in. Ik kan helaas niet in jouw specifiek onderzoek meekijken. Wel kan je altijd contact opnemen met mijn collega's van speciale zaken. Ook wanneer je nog vragen hebt over de afhandeling van jouw melding. Mijn collega's kunnen je altijd uitleggen, als er geen verdere stappen zijn ondernomen, waarom dat zo is. 

Je kan hier ook ons standpunt over fraude vinden, als ook de contactgegevens van mijn collega's als je deze niet meer hebt: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/Paginas/Fraudebeleid.aspx

Groeten, Joram

Bezoeker

Ik heb daadwerkelijk contact gehad met de afd speciale en ondanks alle bewijzen die ik heb gemaild naar het zilveren kruis wordt het frauderende bedrijf gelooft en wordt ik als verzekerde afgeschilderd als leugenaar.

Fanatiekeling

Suggestie: Een klacht indienen bij de betreffende Wijkzorg? 

Ik begrijp dat je al heel veel gedaan hebt en dat het niet wordt opgepikt door ZK. Een zorgverzekeraar die fraude heel serieus neemt is DSW. Als je overstapt kun je DSW inschakelen.

Groet, Feina.

Bezoeker

Beste feina Uw heeft gereageerd op mij  bericht over zorgfraude en in deze reactie schreef uw dat ik contact móest opnemen met de wijkverpleegkundige van de organisatie dit heb ik meerdere keren gedaan per brief email en app-berichten over dit onderwerp maar in plaats daarvan heeft de thuiszorgorganisatie aangifte tegen mij gedaan ivm stalking omdat ik ze meerdere keren hierover geschreven had dus dan kunt uw wel raden wat voor een malafide praktijken deze thuiszorgorganisatie erop na houdt het betreft 1 van de grootste thuiszorgorganisatie in nederland met 6000 medewerkers.

Ik hoop uw hiermee volledig geïnformeerd te hebben verblijf ik en met vriendelijke groet teunis 

Fanatiekeling

Ik geloof u direct: zorgorganisaties kunnen zich idd zo gedragen. Wat u beter had kunnen doen: een officiele schriftelijke klacht indienen en bij geen reactie of als u niet tevreden was met de reactie, de geschillencommissie inschakelen.

Persoonlijk heb ik ook fraude meegemaakt. Dat werd onder de tafel geveegd en geprobeerd werd om daar een individuele medewerker de schuld van te geven. En alleen in de vorm van " een incidentele vergissing ". Echter het was aantoonbaar georganiseerde fraude. 

Groet, Feina.

Bezoeker

Ik heb als verzekerde van zilveren kruis melding gedaan van zorgfraude door icare thuiszorg maar de afdeling zorginkoop van zilveren kruis die accepteren dit gewoon en vinden dat icare niks fout heeft gedaan en gaan er waarschijnlijk gewoon weer mee in zee voor een nieuw contract maar op deze manier loopt de zorgpremie alleen maar op en is de verzekerde jaarlijks meer kwijt aan premie en de firma icare die maakt jaarlijks op deze manier miljoenen winst over de rug van zieke mensen wat op zich al een walgelijke gedachte is.

Community Manager

Ik zie dat je gisteren een nieuw topic hebt gemaakt over een zorgfraude zaak, @Ktg001 
Als ik beide topics lees, heb het idee dat het hier over dezelfde situatie gaat. Daarom heb ik ze samengevoegd tot één topic. 

Uit al je berichten maak ik op dat je je niet gehoord voelt door Zilveren Kruis. Je maakt een melding van fraude, komt met bewijsstukken. Maar Zilveren Kruis ziet het anders.

Daarom heb navraag gedaan bij mijn collega's van de afdeling fraude. En begrijp dat jouw signaal nog steeds in behandeling is. Als community kunnen wij daar niks aan veranderen. Wij zijn niet de experts als het gaat over fraude en kunnen een zaak dus niet behandelen. Het inschakelen van meerdere kanalen binnen Zilveren Kruis helpt dus verder niet bij de afhandeling van je fraude signaal. Uiteraard ben je vrij om hier te schrijven over je ervaringen. (Laten we het dan wel in één topic houden). En weet dat de juiste collega's ernaar kijken! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Zilveren kruis kan net zo goed mijn zilveren kruis opdoeken want als je als verzekerde verkeerde declaraties ziet bij het nakijken wordt het frauderende bedrijf gelooft en staat de klant in de kou dus wat heeft het dan voor nut om declaraties na te kiken als het zilveren kruis er toch niks meedoet.

Community Manager

Ik zag dat je gisteren weer wat nieuwe topics bent begonnen Ktg001.

Ook bij deze topics heb ik het idee dat het gaat over hetzelfde onderwerp, waarover we hier al in gesprek zijn. Daarom wil ik je nog één keer vragen of dat je alle reacties over hetzelfde onderwerp in hetzelfde topic plaatst. Zo blijft alles overzichtelijk en hebben we geen dubbelingen. Dat laatste is ook de reden dat ik één van de twee nieuwe topics heb verwijderd.  Hetzelfde bericht meerdere malen of onder andere topics plaatsen is hier namelijk niet toegestaan. Daarom wil ik je voor de zekerheid toch even wijzen op onze huisregels.

In je reactie lees ik dat je je in de kou voelt staan. Jammer om te horen dat dit nog steeds het geval is. Maar zoals ik al eerder schreef, wij kunnen als community verder niks betekenen als het gaat over een fraudezaak. Ik heb begrepen dat je weet waar je moet zijn voor verdere vragen of verdieping. Dus ik vrees dat we je op dit onderdeel niet verder kunnen helpen hier.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Ik snap je standpunt. Ik had een situatie met tandartsdeclaraties die ondanks dat ik aangeef dat ze niet kloppen gewoon betaald worden. Echt heel vreemd.