Ziekenhuisopname en medicijnen

Gast

Ik zie en hoor veel vragen en antwoorden wat de kosten zijn om verzekerd te zijn die steeds stijgen wat abseluut waar is,maar enige jaren geleden heb ik zelf opgenomen geweest in een afdeling in ziekenhuis en dit onderwerp hoor je in alle zieken huizen,en toevallig de persoon die naast mij lag werkte zelf in loondienst in het zelfde ziekenhuis en zoals het overal het zelfde is komen er verschillende gesprekken die dan de voor of nadelen zijn tijdens de opname en het onderwerp wat toen aan de orde kwam waar ik geen enkele notie van had wat zouden de ziekenhuizen een enorm bedrag kunnen besparen als de patieenten de gegeven medicijnen die ze in moesten nemen dat ook werkelijk zouden doen,maar helaas werden in de rest van de maaltijd weg gegooit en daar van het gevolg dat de hoeveelheid die gebruik werden voor voeder varkens niet meer mogelijk was omdat er te veel medicijnen in terecht zijn gekomen wie verwacht nu dat er zulke dure medicijnen worden niet gebruikt waar ze worden voor gegeven zijn,dit onderdeel zou al een grote bijdrage kunnen leveren dat de kosten niet meer zullen stijgen maar zelfs kunnen dalen,en zo zullen er meer zeer nuttige gegevens zou kunnen worden gegeven in verband met de kosten

Ziekenhuisopname en medicijnen

1 ANTWOORD

Re: Ziekenhuisopname en medicijnen

Community Manager

Hallo @wdfaasse1290. Begrijp ik het goed wanneer dat je vindt dat ziekenhuizen kunnen bezuinigen bij het geven van medicijnen? Wat zouden ze volgens jou anders kunnen doen? Is het nu zo dat het ziekenhuis de medicijnen door het eten doen? Of doen de patienten dat zelf? Kun je jouw standpunt nog iets beter uitleggen? En vertellen wat er volgens jou anders kan? En wat wij daarin kunnen betekenen?