Wanneer ontvang ik mijn zorgpas?

Starter

Krijg ik nog een zorgpas opgestuurd voor de studentengoedverzekerd verzekering? Ik ben net overgestapt, maar heb tot nu toe nog niks ontvangen. Of is het niet meer nodig om een zorgpas te hebben ?

6 ANTWOORDEN

Re: Geen zorgpas ontvangen

Fanatiekeling

Een zorgpas is zeker handig, vooral het EHIC gedeelte op de achterzijde voor als je in het buitenland bent (europa). 

Ik ontving mijn zorgpas al na enkele dagen( andere zorgverzekeraar). 

In Nederland is een zorgpas in feite niet nodig, omdat de meeste grote zorgverleners , zoals ziekenhuizen, apotheken en huisartsen met de computer de controle op verzekeringsrecht uitvoeren door te zoeken op geboortedatum en adres in VECOZO. Veel belangrijker is je identiteitsbewijs. 

Groet, Feina.

Nog geen zorgpas ontvangen

Starter

Hallo,

Mijn naam is Giuliano van Russel, sinds begin dit jaar bij ZIlveren Kruis verzekered. Ik heb enkel alleen mijn zorgpas nog niet ontvangen. Is er wellicht iets fout gegaan, of zijn jullie het vergeten? Ik zou hem graag willen hebben.

Met vriendelijke groet,

Giuliano van Russel

Re: Nog geen zorgpas ontvangen

Medewerker

Goedemorgen Janine6 en Servinebel,

Alle zorgpassen horen al verstuurd te zijn. Als deze op dit moment nog niet binnen is, stuur dan even een privéberichtje (door op mijn naam te klikken) met je relatienummer naar mij. Dan kijk ik even of ze al verstuurd zijn, wanneer en stuur eventueel een nieuwe toe.

Nieuwe zorgpas aanvragen kan overigens altijd via deze link.

Groetjes, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Starter

Ik kan u blijkbaar geen prive bericht sturen als u offline ben. Ik vind het zowiezo een beetje vreemd dat ik hiervoor niet gewoon een mail kon sturen, bellen gaat een beetje moeilijk aangezien ik momenteel niet in Nederland ben en in een heel ander tijdzone leef.

Ik vraag wel gewoon een nieuwe pas aan. Dankuwel voor het bij-vermelden van de link.

Webcare

Hoi @servinebel goed dat je online verder kwam met het aanvragen van je zorgpas. Vervelend dat er wat haken en ogen aan zaten voordat dit voor elkaar was. Het moet geen probleem zijn een privébericht te sturen als we offline zijn. Heb je op het avatar geklikt?

Mailen is mogelijk na 18.00. Wij kiezen hiervoor omdat in de praktijk e-mail tot herhaalvragen leidt. Bellen of chatten werkt sneller om vragen beantwoord te krijgen. 

De online services zoals het aanvragen van een Zorgpas is zeker voor jou in het buitenland een uitkomst.

In welk land ben je? Je maakt me benieuwd met de andere tijdzone!

Wil je nog iets weten, je bent altijd welkom,

Hartelijke groet, Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Wanneer krijg ik mijn zorgpas?