Wanneer krijg ik mijn polisblad?

Voorbijganger

Goede morgen,

Wanneer kan ik mijn polisbad van 2016 verwachten? Ik heb namelijk niks ontvangen. Er staat ook niks op Mijn Zilverenkruis.

Ik hoor het graag.

Emi

Wanneer krijg ik mijn polisblad?

8 ANTWOORDEN

Re: Wanneer krijg ik mijn polisblad van 2016?

Medewerker

Hallo @xexmxix2,

vreemd dat je nog geen polisblad hebt ontvangen en deze ook niet op Mijn Zilveren Kruis te vinden is.  Heb je in Mijn Zilveren Kruis binnen 'Alle ontvangen post' het jaartal 2015 geselecteerd? Of heb je vanaf dit jaar pas een polis bij ons? Uiteraard kan ik ook even met je meekijken. Zou ik dat geval je polisnummer in geboortedatum in een privébericht mogen? 

Voorbijganger
Hoe stuur ik een privé bericht?
Ik heb per post niks ontvangen en op Mijn Zilveren Kruis zie ik alleen polisblad van 2015. Ik zit al vanaf mijn 18e bij jullie, ik heb alleen tandarts verzekering aangepast een aantal maanden geleden.

Voorbijganger
Ik heb nogmaals op mijn account gekeken, heb nog steeds niks kunnen vinden. Ik zie nu dat mijn polisblad van 2016 op account van mijn vader staat. Bedankt voor je hulp.

Moderator

Oh goed dat je hem toch hebt gevonden xexmxix2! Als je nog hulp nodig hebt weet je ons te vinden.

Geen polisblad ontvangen

Nieuwkomer

Tot op heden heb ik nog geen polisblad van mijn vrouw mogen ontvangen. Ook in Mijn ZIlveren Kruis is aangegeven dat er tot op heden niets is verzonden. Wanneer kan ik deze verwachten

Gr. ACAM

Fanatiekeling

Dat betekent dat jouw vader de zogenaamde verzekeringnemer is en jij bent de verzekerde. Dat geeft je het recht/voordeel om zomaar midden in het jaar van zorgverzekering te switchen. 

Er is ook een nadeel: de privacy:

Zilveren Kruis: want hoe zit dat nu met het overzicht van gemaakte kosten: wie krijgt dit en wat kun je er op zien? 

Je kunt erook voor kiezen om bij Zilveren Kruis te blijven en de polis te " verzelfstandigen" . Echter in veel gevallen verlies je dan een eventueel recht op collectieve korting. Dat hangt van de regels van het collectief af.

Groet, Feina.

Moderator

Is dit de informatie waar je naar opzoek bent @Feina

Moderator

Bovenstaande informatie is ook van toepassing op de polisbladen van 2017.

Iedere verzekerde (nieuw of bestaand) krijgt ieder jaar een eigen polisblad. Deze is ook terug te vinden in Mijn Zilveren Kruis. In de komende periode worden er veel polisbladen verzonden. De laatste polisbladen worden eind januari verzonden. 

Uiteraard is het mogelijk om in de loop van het jaar een nieuw polisblad te krijgen als er iets wijzigt in je polis. 

Je kan je polisblad ook digitaal ontvangen. Geef je voorkeur dan op in Mijn Zilveren Kruis. Je krijgt dan per e-mail bericht wanneer het polisblad klaarstaat.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.