Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Verzekeren van kinderen bij wijzing pakket ouders

Nieuwkomer

Afgelopen jaar had ik dezelfde verzekeringsamenstelling als mijn vrouw en onze twee kinderen (onder 18) hingen onder mijn contract. Voor het komende jaar heb ik mijn aanvullende verzekering en tandartsverzekering naar beneden bijgesteld. Mijn vrouw niet.

Omdat mijn vrouw nu beter verzekerd is, moet ik dan de kinderen actief bij mij weghalen en bij mijn vrouw opvoeren? Of zijn de kinderen automatisch onder de voorwaarden van de best-verzekerde gedekt en hoef ik niets te doen?

Verzekeren van kinderen bij wijzing pakket ouders

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Verzekeren van kinderen bij wijzing pakket ouders

Fanatiekeling

U moet de kinderen inderdaad actief bij uw vrouw op de polis zetten. Het gaat niet automatisch. Dit betekent ook dat uw vrouw een eigen polis moet hebben ( dacht ik). Misschien hebben jullie automatisch een splitste polis gekregen doordat jullie niet meer dezelfde aanvullende verzekering hebben? Dat weet ik niet precies. 

Moderator

Hi Arjan,

Wanneer jij en je vrouw en de kinderen op 1 gezamelijke polis staan hoef je niks te doen! De kinderen liften dan automatisch mee met de ouder die het hoogst verzekerd is. Wanneer je vrouw een aparte polis heeft, zelfverzekeringsnemer is en dus ook zelf zorg draagt voor de betaling, is het wel belangrijk de kinderen bij je vrouw onder te brengen.

Wanneer jij en je vrouw verschillende pakketten hebben wordt de polis niet automatisch gesplitst dus hier hoef je je geen zorgen over te maken.

Hebben jij en Elze zo voldoende antwoord en duidelijkheid gekregen? Ik hoor het graag! 

Starter

Betekent dit dus ook dat als de ene ouder een aanvullende tandverzekering heeft en de andere ouder (op dezelfde polis) een medisch aanvullende verzekering, de kinderen automatisch beide hebben?

En werkt het hetzelfde voor een restitutiepolis? Dus als ikzelf een restitutiepolis zou nemen (basis exclusief) en mijn man een basis zeker, kan ik dan voor mijn kinderen bij elke zorgverlener terecht ipv alleen bij de gecontracteerde zorgverleners?

Community Manager

Hoi @csloof

Voor kinderen tot 18 jaar worden tandartskosten vergoed vanuit de basisverzekering. Die hebben dus nooit een tandartsverzekering. De mogelijkheid om 'mee te liften' op de aanvullende verzekering van de ouders geldt dus alleen voor de gewone aanvullende verzekeringen en niet voor de tandartsverzekeringen. Voor de restitutiepolis werkt het inderdaad hetzelfde. Kinderen worden meeverzekerd met de hoogst verzekerde ouder. In het geval van de basisverzekering is dat dus de Basis Exclusief. 

Let wel op dat, wanneer je voor een Basis Exclusief kiest, de aanvullende verzekering niet automatisch ook een restitutie polis wordt. De aanvullend Exclusief 1 tot en met 4 sterren zijn telefonisch aan te vragen en niet via de website. 

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag.

Fanatiekeling

@Raoul :" De aanvullend Exclusief 1 tot en met 4 sterren zijn telefonisch aan te vragen en niet via de website. " 

Kan er een link naar de polisvoorwaarden van de " exclusief-aanvullende-verzekeringen" worden gegeven? Is de prijs, net als vorig jaar, precies 1€ hoger dan de gewone aanvullende verzekeringen? 

Groet, Feina.

Fanatiekeling

@Raoul": "kinderen worden mee verzekerd bij de hoogste verzekerde ouder".

Dat geldt zeker alleen als man en vrouw op dezelfde gezinspolis verzekerd zijn ( dus als er 1verzekeringnemer voor het hele gezin is)? 

Als man en vrouw een eigen polis hebben moet er toch zeker wel gekozen worden? Maar als de man dan de exclusief-polis heeft en de vrouw de hoogste aanvullende verzekering dan lukt het toch niet om de kinderen zowel de exclusief als de hoogste aanvullende verzekering te geven, omdat de kinderen maar bij een van beiden op de polis kunnen staan.

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Dat klopt, de Aanvullend Exclusief verzekeringen zijn 1 euro duurder dan de gewone aanvullende verzekeringen. 

Voor je gestelde probleem is een oplossing. Wanneer het gaat om twee verzekeringsnemers kan de afdeling polisservice de hoogste verzekeringen toekennen aan het kind. Als het gaat om een iets minder complexe situatie, dat het gaat om twee verzekeringsnemers met dezelfde basisverzekering en waarvan er één een hogere aanvullende verzekering heeft kan het kind ook gewoon bijgeschreven worden op de polis van de hoogst verzekerde ouder.