Vergoeding Academisch ziekenhuis vanuit Basis Budget verzekering

Nieuwkomer

Mijn zoon wordt door de kinderarts doorverwezen naar de kinderneuroloog van het AMC. Nu blijkt dat jullie geen contract hebben met het AMC en wij een basis budget polis hebben. Hoe zit het nu met de vergoeding?

Ik hoor het graag.

Mvgr,

Hetty

Vergoeding Academisch ziekenhuis vanuit Basis Budget verzekering

1 ANTWOORD

Re: Vergoeding Academisch ziekenhuis vanuit Basis Budget verzekering

Webcare
Webcare

Goedemiddag Hetty,
Goed dat je om de vergoeding vraagt, ik kan me voorstellen dat wilt weten waar je aan toe bent.

Het AMC is inderdaad niet gecontracteerd voor de Basis Budgetpolis. Uit jouw verhaal kan ik wel concluderen dat wij de behandeling van de kinderneuroloog bij het AMC gewoon vergoeden.
Er zijn namelijk een paar uitzonderingen voor de Basis Budgetpolis:
- Ik denk dat jouw zoon nog geen 18 jaar is aangezien je het over een kinderarts hebt, maar de Basis Budgetpolis geldt niet voor kinderen jonger dan 18 jaar. Kinderen hebben altijd de Basis Zeker als de ouder de Basis Budgetpolis heeft.
-  Als de arts van een gecontracteerd ziekenhuis een patiënt doorstuurt naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis, dan heet dat een tertiaire verwijzing. In dat geval worden de kosten bij het niet-gecontracteerde ziekenhuis ook gewoon vergoed. 
Meer uitzonderingen vind je in het blauwe blok op deze pagina

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben voor je. Als je wilt dat ik nog iets nakijk voor je, wil je dan een privéberichtje sturen (klik op mijn naam, dan zie je die optie)? Ik help je graag!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.