Patiënten dupe van voorwaarden zorgverzekeraars

Starter

Vanochtend was in het NOS Journaal in het nieuws dat ziektekostenverzekeraars via overeenkomsten met zorgverleners proberen het aantal behandelingen en medicijnen te beperken. Klanten zouden daardoor niet krijgen waar ze volgens hun polis recht op hebben.

Als voorbeeld werd genoemd dat je volgens je polis recht hebt op 30 behandelingen bij de fysiotherapeut maar de zorgkostenverzekeraar via een overeenkomst met de fysiotherapeut probeert het aantal behandelingen tot 15 te beperken.

Zie Patiënten dupe van voorwaarden zorgverzekeraars op NOS.nl

Als dit waar is dan is dit natuurlijk een zeer kwalijke zaak om meerdere redenen.

1. De klant is niet op de hoogte.

2. De verzekeraar komt de overeenkomst met de klant niet na.

3. Op lange termijn kunnen ze kosten stijgen doordat de patiënt niet de behandeling krijgt die hij/zij moeten krijgen.

Ik zou graag willen weten of Zilveren Kruis zich ook aan dit soort praktijken schuldig maakt en zo ja, op welke manier. Ik zou dan ook wel eens willen weten waar ik nou echt voor verzekerd ben want wat is het vergoedingenoverzicht dan nog waard als dit waar is.

Patiënten dupe van voorwaarden zorgverzekeraars

1 ANTWOORD

Re: Patiënten dupe van voorwaarden zorgverzekeraars

Moderator

Hoi Frank,

Goed om te lezen dat je hier deze vragen stelt. Het is geen nieuw onderwerp, zeker vanuit het voorbeeld van de fysiotherapie. Hierover hebben we ook topic: Hoeveel behandelingen mag mijn fysiotherapeut mij geven?

Heb je dit topic al gelezen? Als ik zo je vragen lees, denk ik dat je daar antwoorden op je vragen kan vinden en andere nuttige informatie. Heb je nog vervolg vragen hierover, stel ze gerust in dat topic! 

Mis je nog wat naar aanleiding van je originele reactie? Laat het dan ook even weten! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.