Overstappen van zorgverzekeraar? Stel hier je vragen!

Re: Overstappen van zorgverzekeraar? Stel hier je vragen!

Webcare

Hoi @Edwin Prasing Voor jou ook de beste wensen voor een goed 2016.  Van harte welkom bij ons!

De storing die je krijgt is bij ons bekend, wij werken aan de oplossing.

Natuurlijk helpen wij je graag verder. Stuur svp een privébericht met je adres, geboortedatum + BSN. 

Doe je er ook je 06 bij? 

hartelijke groet,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Hoi Pauline,

Je hebt post :-)

MVG

Edwin

Overgegaan naar andere zorgverzekering, maar Zilveren Kruis heeft premiebedrag al afgeschreven.

Starter

Hallo,

Ik ben eind december van Zilveren Kruis overgegaan naar een andere zorgverzekering.
Jullie hebben echter eind december mijn premie al afgeschreven.
Dit gaat om een jaarpremie, dus veel geld.

Hoe en wanneer krijg ik dit geld teruggestort?

MvG,

Sabine

Re: Overgegaan naar andere zorgverzekering, maar Zilveren Kruis heeft premiebedrag al afgeschreven.

Webcare
Webcare

Hallo @s_van_v, dat gaat zeker om een boel geld!
De betaalopdracht was al half december naar de bank gestuurd. Alle wijzigingen en opzeggingen die daarna binnenkwamen moeten verrekend worden. Dat geldt ook voor jouw jaarpremie. 
Je krijgt de teveel betaalde premie automatisch terug, daar hoef je niks voor te doen. Wij storten het zo snel mogelijk terug: meestal binnen een paar dagen nadat de opzegging is verwerkt. Op Mijn Zilveren Kruis kan je zien of de opzegging al verwerkt is. 
Groet, 
Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Onterechte incasso premie 2016 ivm beeindinging verzekering

Voorbijganger

LS,

In december heb ik mijn zorgverzekering beeindigd. Vandaag heb ik nogmaals telefonisch gevraagd of u deze goed heeft verwerkt. U gaf aan dat het zichtbaar is dat de zorgverzekering beeindingd is.
Desondanks heeft u toch de premie (ruim 300 euro) geincasseerd.
Wanneer kan ik deze premie terug verwachten, ik dien immers ook de nieuwe zorgverzekering te betalen.

Vr. Gr. Bonnie de Brouwer

Re: Onterechte incasso premie 2016 ivm beeindinging verzekering

Medewerker

Hey Bonnie, zie hier boven het antwoord op jouw vraag. Mocht je vragen hebben stel deze gerust! 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger

Hallo Aaron,

Dit is geen antwoord op mijn vraag Aaron. De vraag is WANNEER wordt het geld terug gestort. Je, jullie geven bij iedereen aan dat het (OOIT) wordt teruggestort.
Maar ik moet net als alle andere vragers ook de nieuwe premie betalen. Aangezien het om hoge bedragen gaat zou ik het het liefste vandaag nog terug krijgen. Het voelt immers als een onterecht incasso. Ik zie dat dit bij heel veel mensen heeft plaatsgevonden.

Dus opnieuw de vraag: WANNEER boeken jullie het terug.

Groeten Bonnie de Brouwer

Medewerker

Hey Bonnie,

Vervelend dat dit niet je vraag beantwoord. De strekking van het verhaal is binnen enkele dagen na ontvangst van de beeindiging. De exacte datum dat kan dus per verzekerde verschillen, afhankelijk van het moment waarop de polis is stop gezet. Daarom ook een algemeen antwoord in het openbaar en vandaar dat ik jouw vraag ook in dit topic heb gezet. Mocht je willen weten dan kan ik dit voor je nakijken, stuur dan even een privébericht met je relatienummer en geboortedatum? Ik zie je berichtje graag tegemoet om jou meer duidelijkheid te kunnen geven! 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger

Hallo Aaron,

Heel graag. 

een privebericht lukt niet. Kan dit alleen via pc en niet via tablet?

vr gr Bonnie

Nieuwkomer

Beste Zilveren Kruis,

Ik had begrepen dat iedereen tot eind januari heeft om over te stappen van zorgverzekeraar. 

Ik probeerde net over te stappen naar Ditzo maar zij gaven aan dat ik eerst mijn huidige zorgverzekering moet opzeggen. Dat probeerde ik net op jullie site maar er stond toen vanaf januari 2017.

Het is toch nog steeds mogelijk om over te stappen van zorgverzekeraar?

Groet,

dalia

Fanatiekeling

@Dahlia: Het is toch nog steeds mogelijk om over te stappen van zorgverzekeraar?

Nee, je had de basisverzekering en aanvullende verzekeringen op moeten zeggen voor 1 januari 2016. Dit is een wettelijke regeling. Na opzegging heb je de hele maand januari de tijd om een nieuwe verzekering af te sluiten. 

Wat wel verschilt is de mogelijkheid om bij je eigen verzekeraar nog te wisselen van aanvullende verzekering in de maand januari. 

Groet, Feina.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

@Bonnie, een privé bericht kan naar mijn weten ook via een tablet worden verstuurd. Door op het plaatje onder de naam te klikken ga je naar een gebruikersprofiel. Aan de rechterkant van dat profiel zie je een blauwe knop "Jeppe als vriend toevoegen" in mijn geval. daarboven staat de optie voor het verzenden van een privé bericht. Hoop dat het met deze instructie wel lukt!

@dalia wat Feina aangeeft klopt. De opzegging moet wel voor 1 januari worden gedaan. In die situatie mag je je met terugwerkende kracht bij een (andere) verzekeraar aanmelden zolang je dit voor 1 februari regelt. Je mag bij ons nog wel je aanvullende verzekeringen wijzigen. De makkelijkste manier is via www.zk.nl/mzk. 

Nieuwkomer

Hoi Dalia,

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan andersom. Ik wil van Ditzo naar Zilverenkruis Achmea en het opzeggen was ook niet tijdig gebeurd door Zilverenkruis (niet voor 1 januari 2016). 

Nu schijnt er misschien een mogelijkheid te zijn om uitruilverzoek in te dienen bij de zorgverzekeraars. Misschien heb je hier wat aan. 

Ik heb net meer dan 2 uur zitten bellen en de medewerkers van Achmea hebben echt niets voor mij gedaan. 

Groeten,

Yatin

Starter
Hallo Zilveren kruis,

Ik ben laatst naar jullie overgestapt en was benieuwd wanneer jullie het bedrag dat ik moet betalen per maand, van januari gaan afschrijven?

Met vriendelijke groet,
Simon

Medewerker

Goedemiddag Simon,

Welkom op het forum!

Ik wil graag voor je nakijken hoe dat precies zit. Wil je me een privébericht sturen met je relatienummer, geb. datum en postcode, dan kijk ik het voor je na! Je kan mij een bericht sturen door op mijn icoon te klikken en mij daarna een privébericht te sturen.

gr. Jochem

Starter
Hoi,
Stom van me, ik zie je reactie nu pas. Ik heb het kunnen vinden in mijnZilverenKruis, was met mijn domme kop niet op het idee gekomen om daar even op te kijken en daar vond ik het al xD! Toch bedankt!

Groet,
Simon

Medewerker

Gelukkig Simon, 

Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden! 

gr. Jochem

Nieuwkomer

Hi. I wanna have insurance in this company. Im already send all documet and still dont have answer. Somebody can help me?

Webcare

@MonikaSeemannGood morning Monika, 
Let me check for you what is going on. Please send me a private message so I can discuss your application further with you.

With kind regards,
Bart