Overstap en betaling

Bezoeker

Ik ben net vandaag overgestapt naar Ziezo. Wat ik vreemd vind is dat met het invullen van de gegevens niet naar de huidige zorgverzekeraar wordt gevraagd, moeten jullie dat niet weten omdat de opzegging door jullie geregeld wordt?

En ik wil graag weten of de afschrijving van de jaarpremie inderdaad op 24 december afgeschreven wordt.

Overstap en betaling

7 ANTWOORDEN

Re: Overstap en betaling

Fanatiekeling

Beste @Miranda2,

De zorgverzekeraar hoeft niet naar je huidige zorgverzekering te vragen, omdat zij over deze informatie beschikken middels het VECOZO computersysteem. 

Hierin staan alle verzekerden en zijn vindbaar op diverse manieren. Behalve Naam en adresgegevens staan hier ook je zorgverzekeraar en je aanvullende verzekeringen bij. Deze gegevens zijn ook beschikbaar voor alle zorgverleners, zoals ziekenhuizen, apotheken, huisarten, fysiotherapeuten, opticiens etc. 

De zorgverzekeraar behoort in zijn polisvoorwaarden te vermelden dat dit systeem gebruikt wordt en je erop attent te maken, dat je, als je 'n geheim adres hebt, dit moet melden, omdat het anders niet meer geheim is. 

Groet, Feina.

Fanatiekeling

PS 

nog een opmerking over ZIEZO: de verzekering is aantrekkelijk goedkoop. Maar ben je je ervan bewust dat je gebruik moet maken van een internet-apotheek en een internet-hulpmiddelen-leverancier?  Zie artikel 4 en 5 van de polisvoorwaarden.

Groet, Feina.

Bezoeker

Bedankt voor je uitleg! Van een internetaptoheek is mij niets bekend. Zal eens kijken wat dat betekend, heb toch niet goed opgelet.

Webcare

Hoi Miranda2,

Welkom hier! Ik zie dat Feina je al aardig op weg heeft geholpen. Wij hoeven niet te weten wie je zorgverzekeraar is. Kies je voor Ziezo bestel je geneesmiddelen en een aantal hulpmiddelen online. Je leest hier meer info over veilig online bestellen.

Kies je voor jaarbetaling en heb jij je vrijdag 9 december aangemeld? Dan wordt je jaarpremie  rond de 24e december afgeschreven.

Je hebt recht op 3% betalingskorting bij jaarbetaling.

Leuk dat je voor ZieZo kiest, heb je ook  ZieZo aanvullend en ZieZo tand gekozen? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Voorbijganger

overstap zorgverzekering

ik heb via zilverenkruis mijn zelf ingeschreven bij zie zo

nu zie ik bij zilveren kruis dat ze 165 euro afhalen voor 1-01-2017 tot 1-02-2017

hoe kan dat

Medewerker

Goedemiddag Jannie,

Ik kijk graag met je mee. Kun je mij een privébericht sturen met je relatienummer, geb. datum en postcode. Dan nemen we het samen door. Je kunt me een privébericht sturen door op mijn icoon te klikken.

Ik hoor graag van je,

gr. Jochem