Opzegreden halverwege het jaar " ik ga scheiden".

Fanatiekeling

Als je gaat scheiden en je betaalt ook voor je ex-partner , dan zou je de verzekering halverwege het jaar kunnen opzeggen. Zie afbeelding. 

Ik dacht dat dit niet mogelijk is, zonder dat de ex-partner eerst zelf een nieuwe verzekering heeft afgesloten.

Als dit juist is, vind ik dat de tekst op de webpagina onduidelijk is. Zie bijlage.

Groet, Feina.

Opzegreden halverwege het jaar " ik ga scheiden".

3 ANTWOORDEN 3

Re: Opzegreden halverwege het jaar " ik ga scheiden".

Webcare

Dag Feina,

Het is niet per se nodig om als ex-partner (die niet verzekeringsnemer is) eerst een eigen nieuwe verzekering te hebben. Wel moet de ex-partner bij het verlaten van de polis natuurlijk verzekerd worden.

Bij het opzeggen door de verzekeringsnemer verzelfstandigen we de ex-partner en krijgt deze een eigen polis bij ons.

De ex-partner kan er ook voor kiezen om zich aan te melden bij een andere zorgverzekeraar. Deze meldt de ex-verzekerde dan af bij ons via de overstapservice. Dat geldt ook voor wanneer een ex-partner eerder bij een andere zorgverzekeraar verzekerd was en zich bij ons aanmeldt.

De tekst op de webpagina is dus juist.

Groeten,

Bas

Fanatiekeling

@BasA

Bij het opzeggen door de verzekeringsnemer verzelfstandigen we de ex-partner en krijgt deze een eigen polis bij ons.

Ik zou denken dat dit niet mag, immers de ex-partner moet zelf kunnen kiezen waar hij verzekerd wil worden. Dus ik vind dat ZK dit zo niet mag doen. Ik betwijfel of dit is toegestaan.

Groet, Feina.

Webcare

Bij echtscheiding krijgt men alsnog een brief waarin staat dat ze zich ook ergens anders kunnen verzekeren. Dit hoeft niet per se bij Zilveren Kruis.

Groetjes, Reinier