Multidisciplinaire behandeling bij patiënten met chronische lage rugpijn verplaatsen naar eerstelijn

Starter

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is Gabrielle Laarhoven. Ik ben momenteel aan het afstuderen voor mijn studie fysiotherapie aan de Hogeschool van Amsterdam. Voor het afstuderen moet ik een Bachelor thesis maken. Aan de hand van een zelfgekozen onderwerp wordt er een literatuuronderzoek doen. Het onderwerp dat ik heb gekozen gaat over het onderzoek naar de mogelijkheid van substitutie van de multidisciplinaire aanpak bij patiënten met chronische lage rugpijn van de tweede naar de eerste lijn. Naar mijn mening zou een multidisciplinaire aanpak van de tweede naar de eerstelijns zorg gunstig kunnen zijn voor de maatschappij en patiënt vriendelijkheid: 1. De zorg wordt goedkoper 2. De zorg is dicht bij de patiënt 3. De toegang is laagdrempelig en makkelijker bereikbaar 3. Minder lange wachttijden.

Aan de hand van deze hypothese is de volgende hoofdvraag geformuleerd.

‘’Hoe kan de multidisciplinaire behandeling van patiënten met chronische lage rugpijn in de eerste lijn worden georganiseerd?’’

Om antwoord te geven op de hoofdvraag, zijn de volgende subvragen geformuleerd.

• Welke disciplines moeten vertegenwoordigd zijn in het multidisciplinaire team in de eerste lijn?
  • Wie is de coördinator van een dergelijk team?
  • Welke voorwaarden zijn er nodig met betrekking tot de communicatie
  • Hoe wordt de financiering geregeld (zorgverzekeraar)

Aan de hand van de door mij verzamelde informatie wil ik een advies rapport opstellen.

Ik wil u vragen of u voor mij relevante informatie omtrent dit onderwerp hebt.

Indien dit het geval is, zou ik het heel prettig vinden, wanneer ik een keer hierover met u zou kunnen spreken. Mijn e-mail adres is: gabrielle.laarhoven@hva.nl

In de hoop binnenkort van u te horen, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Gabrielle Laarhoven

Student bachelor fysiotherapie Hogeschool van Amsterdam 

Multidisciplinaire behandeling bij patiënten met chronische lage rugpijn verplaatsen naar eerstelijn

5 ANTWOORDEN

Re: Multidisciplinaire behandeling bij patiënten met chronische lage rugpijn verplaatsen naar eer...

Moderator

Hoi Gabrielle,

Leuk dat je ons hier weer te vinden voor je afstudeer opdracht.

Ik heb je vraag verder de organisatie in gestuurd. Kom er dus nog op terug!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Multidisciplinaire behandeling bij patiënten met chronische lage rugpijn verplaatsen naar eerste

Moderator

@Gabrielle1

Ik wil je voor het weekend nog even een korte update geven. Mijn collega's zijn bezig om dit verder uit te zetten binnen de organisatie. Een terugkoppeling/ meer informatie volgt na het weekend. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Multidisciplinaire behandeling bij patiënten met chronische lage rugpijn verplaatsen naar eerste

Moderator

@Gabrielle1
We hebben een collega gevonden die denkt wel een bijdrage te kunnen leveren aan je thesis! Het enige puntje is dat het deze maand niet meer gaat lukken. Als je nog kan wachten tot eind / midden april, dan wil mijn collega graag met je in contact komen.

Laat je dat hier nog even weten? Dan zorg ik dat het verder wordt opgepakt. 

Starter

Beste Eva,

Helaas moet ik mijn Bachelor thesis eind maart inleveren. April zou in dat geval niet zo handig zijn. Is het mogelijk dat diegene eerder contact met mij kan opnemen (of ik met diegene)?.

Heeft u toevallig andere tips of personen waarvan u zegt dat het handig is om daar contact mee te hebben? 

Met vriendelijke groet,

Gabrielle Laarhoven 

Moderator

Wat jammer @Gabrielle1!

Het gaat mijn collega echt niet eerder lukken, helaas.

Met betrekking tot de tips of andere personen: Je zou eens bij KNGF of Keurmerk fysiotherapie kunnen proberen.

Hoop dat ze je daar nog verder kunnen helpen binnen de juiste termijn.