Minimum invasive Treatment

Voorbijganger

Enige jaren ben ik onder behandeling voor pijn die uit een Acnes komt (buikwandsyndroom) en ook door slijtage aan onderrug door spinale bevestigingen na dwarslaesie in 1994.

Deze behandeling zou uit geresearched zijn en geen resultaten hebben laten zien of minder dan voldoende.

Het AMC echter zegt dat patienten wel (voldoende) resultaat hebben en voor mezelf geldt dat ook. Verschil tussen doorlopend vergaan van de pijn en  50-70% reductie.

Heeft iemand ook ervaring hiermee?

Jacques De la Haye

Minimum invasive Treatment

7 ANTWOORDEN 7

Re: Minimum invasive Treatment

Community Manager

Goedemiddag Jacques,

Welkom op onze community. Goed en begrijpelijk dat je op zoek gaat naar de ervaring van andere mensen. Ik zie helaas dat er nog niemand heeft gereageerd op jouw bericht. Hopelijk komt hier snel verandering in.

Ben zelf even gaan zoeken op internet en kwam uit bij de Acnes Foundation. Wellicht dat je hier al van wist. Ik zie dat zij bijvoorbeeld ook een Facebookpagina hebben. Heb je al eens gekeken of er daar mensen zijn waar je mogelijk ervaringen mee kan uitwisselen?

Hopelijk sluiten er snel andere mensen aan in dit topic, Jacques. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Jasper dank,

voor Acnes heb ik een afspraak in het Maxima Eindhoven in Januari.

Waar ik vergoeding voor nodig heb is voor de slijtage aan mijn onderrug, de wervel die is vastgezet i.v.m. dwarslaesie wrikt met de wervel eronder, en die veroorzaakt helse pijn met uitstralingen naar gehele rechteronderkant tot fantoompijnen in hiel aan toe.

Jacques

Community Manager

Hoi @JJ63

Fijn om te lezen dat je eind januari een afspraak hebt. Helaas zijn er de afgelopen week nog geen ervaringen van anderen binnengekomen. Begrijp ik het goed dat je graag informatie wil over de vergoeding van de behandeling in het Prinses Maxima Centrum? 

Jasper

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Nee Jasper,

het is de minimum invasive treatment voor de lage wervels die ik dacht vergoed te krijgen, dit is echter sinds een jaar niet meer zo hoewel het zeker hielp. Van AMC en andere ziekenhuizen die ik gebeld heb bleek het te helpen maar om onverklaarbare redenen zou onderzoeksrapportage hebben uitgewezen dat het niet helpt.

ook mag het AMC niet van particulieren geld aannemen voor een behandeling dus ga ik maar in het buitenland kijken.

Jacques

Community Manager

Goedemorgen Jacques,

Ah excuus, dan had ik het niet helemaal goed begrepen. Ik lees in jouw reactie dat de behandeling voorheen wel vergoed werd maar dat dat nu niet meer zo is. Daarnaast lees ik dat het AMC goede ervaringen had met de behandeling maar dat er uit een ander onderzoek toch is gebleken dat de kosten in Nederland niet meer vergoed mogen worden. Wat een vervelende situatie en wat naar dat je zoveel pijn hebt, Jacques. Begrijpelijk dat je dit wil laten behandelen en zelfs bereid bent om hier zelf voor te betalen.

Ik heb niet helemaal duidelijk of je op dit moment iets van ons verwacht. Heb je er behoefte aan om vanuit ons nog de check te hebben of de kosten van de behandeling inderdaad niet worden vergoed? Hiervoor kan ik mijn webcare collega's inschakelen namelijk. Mogelijk kunnen mijn collega's van de afdeling buitenland jou ook nog iets vertellen over waar je op moet letten wanneer je je wil laten behandelen in het buitenland. Ik kan mijn collega's vragen of zij jou hier wat praktische informatie over kunnen geven. Het kan natuurlijk ook dat je op dit moment niks van ons verwacht hier en dat je alleen wacht op reactie van andere communityleden met eenzelfde ervaring. 

Hoor graag waar je behoefte aan hebt, Jacques.

Groet,

Jasper

Voorbijganger

Dag Jasper,

beetje laat maar bij deze reageer ik toch nog even.

Graag zou willen dat er ook nog anderen naar kijken zoals je opperde. Misschien dat ik ook nog eens aan de bel ga trekken bij de rapporterende imstantie die het finale oordeel heeft geveld voor deze behandelingen, de reden waarom ik op dit forum naar mensen met dezelfde klachten zoek.

Zoals gezegd, hoor graag meer.

Groet,

Jacques

Webcare

Goedemiddag Jacques,

Ik heb contact opgenomen met mijn collega's van de afdeling Zorgcoach.

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorg-regelen/Paginas/zorgcoach.aspx

Als de behandeling die je hebt gehad in het AMC een neuromodulatiesysteem bij chronische pijn is geweest, is er geen vergoeding mogelijk. Zorgverzekeraars Nederland, NVA en Patientenvereniging hebben voor patienten met een indicatie die als negatief is beoordeeld en die nu een neuromodulatiesysteem hebben, een overgangsregeling opgsteld. Acnes is een indicatie die als negatief is beoordeeld door het Zorginstituut voor deze behandeling. Dit valt dan niet onder verzekerde zorg

Groeten,

Mouniim