Mijn kind wordt 18 jaar, wordt de verzekering automatisch overgenomen?

Starter

Mijn dochter wordt binnenkort 18 jaar. Wordt haar verzekering (nu gebaseerd op mijn verzekering tegen 0 euro kosten) automatisch overgenomen? Of moet ik dit apart aanvragen?

Mvg, Peter

Mijn kind wordt 18 jaar, wordt de verzekering automatisch overgenomen?

3 ANTWOORDEN

Re: kind wordt 18 jaar

Webcare

Goedemiddag Peter,

Goed dat je alvast contact opneemt! 

Wanneer je niks aan ons doorgeeft, zal de verzekering van je dochter door blijven lopen zoals jij nu verzekerd bent. Je hebt tot 30 dagen de tijd na haar verjaardag om de polis aan te passen. Houd er wel rekening mee dat de tandartskosten boven de 18 jaar niet meer onder de basisverzekering vallen, maar onder een apart af te sluiten tandartsverzekering. Ik zie dat je hier een apart topic over hebt geopend, daar zal ik straks in dat topic nog bij je op terugkomen. 

Je dochter zal een maand voordat ze 18 wordt een nieuw polisblad van ons ontvangen. Dit is op de basis van de verzekering die ze nu heeft lopen bij ons. Mocht ze hierin iets veranderd willen hebben, of komen jullie er niet helemaal uit, neem dan zeker even contact met ons op! Je kan mij hier een privébericht sturen door op mijn naam te klikken. Daar kunnen we alles doornemen. Ook op onze website vind je handige tips voor wanneer je dochter 18 wordt: Ik word 18

Vergeet ook geen zorgtoeslag voor je dochter aan te vragen, meestal ontstaat hier recht op vanaf de achttiende verjaardag.

Groeten,

Nathalie

Re: Mijn kind wordt 18 jaar, wordt de verzekering automatisch overgenomen?

Fanatiekeling

Houd ook rekening met:

- de aanvullende verzekering moet vanaf 18 jaar apart betaald worden. Ze lift dus niet meer mee met een van de ouders.

- zij mag een andere zorgverzekeraar kiezen. Dit kan van belang zijn ivm de kosten van de eventuele aanvullende verzekering. 

Groet, Feina.

Re: Mijn kind wordt 18 jaar, wordt de verzekering automatisch overgenomen?

Moderator

Hoi, @Feina, Goeie tips inderdaad. Het is ook na te lezen op onze pagina Ik word 18.