Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Medische acceptatie bij terugkeer naar ZilverenKruis en terugkeergarantie

Nieuwkomer

Beste lezers,

Ik heb mijn verzekering bij Z.K. ( Zilveren Kruis) opgezegd afgelopen december en ik ben rustig gaan kijken bij andere verzekeraars. Nu ik ze bijna allemaal heb nagelopen lijkt Z.K voor mij toch waarschijnlijk de beste optie.

Ik ben recent naar de tandarts gegaan en die adviseerde mij om een implantaat te laten zetten aangezien mijn kies enkele jaren geleden is getrokken.

Z.K. heeft een terugkeergarantie ( je blijft eigenlijk gewoon lid als je binnen een jaar terugkomt en je bent dan uitgesloten van medische acceptatie) ,maar dit geldt blijkbaar alleen als je hetzelfde aanvullende pakket neemt. Ik had een goedkope tandartsverzekering omdat bij de tandartscontroles meestal alleen gaatjes worden gevuld of tandplak wordt verwijderd. Nu ik dus van mijn tandarts het advies heb gekregen om een implantaat te laten zetten wil ik een wat bredere dekking. 

Weet iemand van de lezers of je als bestaande klant ( ik ben al 10 jaar lid bij Agis/Z.K) ook gewoon 'medisch geaccepteerd' moet worden en dus eigenlijk geen aanspraak kunt maken op een bredere aanvullende verzekering als blijkt dat je misschien kosten gaat maken?

Bedankt alvast.

Vriendelijke groeten,

Jamal Yacoubi

Medische acceptatie bij terugkeer naar ZilverenKruis en terugkeergarantie

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Medische acceptatie bij terugkeer naar ZilverenKruis en terugkeergarantie

Moderator

Hi Yacoubi,

Leuk om te zien dat je graag de mening van andere lezers wilt over jouw situatie! 2 weten vaak meer dan 1. Omdat je toch al een tijdje op een antwoord wacht wil ik je in elk geval uitleggen hoe de situatie precies is. 

Wanneer je je verzekering bij Zilveren Kruis beëindigd heb je inderdaad een terugkeergarantie als je het jaar daarop toch besluit weer terug te komen. Dit geldt voor de pakketten die je had toen je je verzekering beëindigde. Je kunt er voor kiezen een hoger pakket af te sluiten. Wanneer dit een pakket is waar normaal gesproken een medische acceptatie geldt, geldt deze op dat moment ook. 

Heb je je ondertussen wel aangemeld voor een zorgverzekering Yacoubi? 

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.