Medische acceptatie aanvullende verzekering

Vaste bezoeker

Hallo,

Een kennis van mij wil overstappen naar ZK n.a.v. mijn goede ervaringen hier en zijn slechte ervaringen bij zijn huidige zorgverzekeraar. Nu vragen we ons af hoe het zit met de medische acceptatie voor de aanvullende 4-ster verzekering. Ik kan geen vragenlijst vinden en weet dus niet waarop gekeurd wordt. Alleen voor de aanvullend tand kan ik de vragenlijst vinden, maar dat is niet van toepassing hier. Is het trouwens mogelijk om eerst door het acceptatie proces te gaan en pas aan de hand van het resultaat over te stappen? Dus dat je bij wijze van nu al de acceptatie kan laten doen en dan pas in december overstappen?

Medische acceptatie aanvullende verzekering

6 ANTWOORDEN

Re: Medische acceptatie aanvullende verzekering

Fanatiekeling

De vragen behoren openbaar te zijn. Ik meen me te herinneren dat bij zk een pdf ergens op de website staat. Het kan ook wel zijn dat er helemaal geen medische acceptatie meer is.( voor de gewone aanvullende verzekering, dus niet de tandarts-aanvulllende-verzekering). 

Over de vraag of je eerst geaccepteerd kan worden en dan in december overstappen: dat kan niet omdat de regels elk jaar kunnen veranderen. Trouwens ook de polisvoorwaarden kunnen veranderen, dus die moet je altijd bekijken voordat je overstapt. Het schijnt dat polosvoorwaarden nog tot 1-1-2018 kunnen worden aangepast, hoewel de nieuwe polis er 6 weken voor 1-1-2018 moet zijn. 

Groet, Feina.

Webcare

Mel, wat ontzettend leuk dat je ambassadeur bent voor ons. Echt top dat je jouw goede ervaring met ons deelt met anderen. Jouw kennis is van harte welkom bij ons. We kennen geen acceptatieprocedure voor aanvullend ****. Vandaar dat je ook geen acceptatie vragen kunt terugvinden. Geen enkel probleem  dus voor de aanmelding met aanvullend ****.

Is je laatste vraag nu nog van toepassing?

Op het moment van de aanvraag van  tand ***  of ****  beantwoord je medische (acceptatie)vragen over de conditie van het gebit. Je kunt niet nu al acceptatievragen doorlopen en bij een akkoord in december bij de definitieve aanvraag (als er inmiddels voorziene tandartskosten zijn)  terugvallen op de eerdere aanvraag.

Bij aanmelding ga je uit van de situatie op het moment van aanvraag. Is dit ook wat jij bedoelt Mel?

Heb je jouw kennis onze site laten zien, ook bekend voor jou dat er collectiviteitskorting mogelijk is?

Vervelend dat de samenwerking met de huidige verzekeraar op een teleurstellende ervaring is uitgedraaid. Is het prettig voor je kennis dat ik alvast een vrijblijvend gesprek aanga? Kan ik alvast kou uit de lucht halen en eventuele wensen en goede keuze voor het juiste pakket bespreken? Een privéberichtje van je kennis van harte welkom. Of van jou! Vóór 12 november zijn de nieuwe premies voor 2018 bekend. Nog tijd genoeg dus. Smiley Vrolijk

Hoor graag van je en nogmaals dank voor het aanraden van ons. 

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Vaste bezoeker

Bedankt voor jullie reacties @Feina en @Pauline. Wat fijn dat er geen medische acceptatie is, dan weet je gewoon zeker dat je deze verzekering kan nemen en de andere opzeggen. Minder gedoe en minder twijfel, dat is erg fijn. Nog bedankt voor de tip, maar we hebben inderdaad al gekeken naar de collectiviteitskorting en een goede gevonden. Geef je dat trouwens meteen door als je de verzekering aanvraagt? En doorgeven dat je van verzekering wil wisselen kan dus vanaf december (en het gaat natuurlijk in in het nieuwe jaar)? 

Geen probleem hoor. Ik deel graag mijn ervaringen, zeker als ik ergens positieve ervaringen heb. Zo helpen we elkaar in de ingewikkelde (zorg)wereld. 

Webcare

Absoluut een pré dat er niet moeilijk wordt gedaan over de acceptatie van aanvullend tot en met ****. Misschien nog goed om te vertellen tegen je kennissen dat we geen wachttijd kennen. Ben je verzekerd kun je meteen de vergoeding gebruiken.

Handig om meteen de juiste collectiviteit te kiezen zodat je ook meteen van de korting profiteert.  Een collectiviteit kan tussentijds gewijzigd. Als er een reden is voor bijvoorbeeld lidmaatschap of verandering werkgever. 

Is dat ook waar jij aan denkt Mel?

Het aanvragen van de polis kan nu al, het is alleen handiger om te wachten tot de nieuwe premies bekend zijn.

Tot 31 december kun je opzeggen, tot 1 februari kun je een nieuwe zorgverzekeraar kiezen. De verzekering gaat in per 1 januari 2018.

Opzeggen doen wij.

Krijg jij de Nieuwsbrief trouwens Mel?, misschien ook leuk om deze straks na Prinsjesdag door te sturen naar onze potentiële nieuwe verzekerden. Smiley Knipoog 

Inderdaad best ingewikkeld, de zorgmaterie. Als jij ideeën hoe we onze uitleg kunnen verbeteren of heb je tips hoe iets duidelijker kan op onze site, schroom niet: Denk mee

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

@Pauline: "

Tot 31 december kun je opzeggen, tot 1 februari kun je een nieuwe zorgverzekeraar kiezen. De verzekering gaat in per 1 januari 2018. Opzeggen doen wij."

Hierbij de kanttekening dat je wel zelf moet opzeggen, wil je gebruik maken van de mogelijkheid om tot 1 februari 2018 een andere zorgverzekeraar te kiezen. 

Nog een kanttekening: geen medische acceptatie voor de viersterren: dat geldt nu, dat kan ieder moment veranderen! 

Verder : de exacte datum van de nieuwe tarieven en voorwaarden is 16 november ( nl. Wettelijk 6 weken voor 1 januari). 

Groet, Feina.

Community Manager

Goede kanttekeningen @Feina. Het punt van de medische acceptatie zal zo'n vaart niet lopen maar het is altijd goed om de nieuwe voorwaarden voor komend jaar door te lezen natuurlijk.