Kan een zoon van mijn nieuwe vrouw op mijn polis

Starter

Ik ben gescheiden, maar inmiddels hertrouwd met een andere vrouw.

Mag haar zoon bij geschreven bij mijn polis en een dochter van mijn vorige huwelijk?

Kan een zoon van mijn nieuwe vrouw op mijn polis

5 ANTWOORDEN 5

Re: Kan een zoon van mijn nieuwe vrouw op mijn polis

Fanatiekeling

Haar zoon kan het beste bij haar polis worden bijgeschreven. 

En uw dochter bij uw polis.

U kunt beide een eigen polis krijgen.

Is er een reden waarom u haar zoon op uw polis wil bijschrijven? Heeft u de hoogste aanvullende verzekering van u en uw vrouw? 

Groet, Feina.

Starter
beide hebben beugel nodig en we willen maar 1 aanvullende verzekering

grt Frank

Fanatiekeling

Dat kan ik begrijpen. Ik verwacht dat ZK het gaat accepteren. Ik heb geprobeerd het in de polisvoorwaarden te vinden, maar ik kan nergens het woord "stiefkinderen" vinden). Het enige aanknopingspunt vond ik op  https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Zwolle/CVDR613142/CVDR613142_1....  : "Kind: het eigen kind of stiefkind dat in de peilmaand jonger is dan 18 jaar, ten laste van de be-langhebbende of diens partner komt en op het zelfde adres als de belanghebbende staat in-geschreven in de basisregistratie personen van de gemeente.

Denkt u wel aan de wachttijd van 1 jaar voor orthodontie? 

En voor de duidelijkheid: u heeft voor orthodontie voor kinderen onder de 18 jaar een gewone aanvullende verzekering nodig ( dus niet een tand-aanvulling).

Advies: controleer ook de polisvoorwaarden 2020, aangezien de voorwaarden kunnen wijzigen. 

Groet, Feina.

Webcare

Welkom op onze community @Frank! Zoals @Feina al uitgelegd heeft, is het inderdaad mogelijk om je stiefzoon bij jou op de verzekering toegevoegd worden. Wel hebben we toestemming nodig van zijn huidige verzekeringsnemer, waarschijnlijk je vrouw.  Voor je dochter uit het vorige huwelijk geldt precies hetzelde. Als de verzekeringsnemer van haar toestemming aan ons geeft, mag ze bij jou op de verzekering worden toegevoegd. 

Toestemming geven kan schriftelijk of telefonisch (door samen te bellen).  Ons postadres is: 

Zilveren Kruis 

Postbus 444

2300 AK Leiden

Ook moet in de brief de postcode, huisnummer, geboortedatum, relatienummer en telefoonnummer vermeld worden. Ons telefoonnummer is 071 751 00 52. Doordeweeks zijn we tot 20:00 bereikbaar en zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur.

Ook geldt voor orthodontie een jaar wachttijd. Voor dit jaar wordt orthodontie vergoed uit de aanvullende 3 sterren verzekering. Op https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Orthodontie-tot-18-jaar.aspx staat de vergoeding uitgelegd. Vanaf half november zal ook de vergoeding voor 2020 vermeld worden, dus het is goed om dit in de gaten te houden. Vergoedingen kunnen soms veranderen in een nieuw jaar. 

Kan je hier verder mee?

Groetjes, Reinier

Fanatiekeling

De vergoedingen 2020 :

https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Vergoedingenwijzer-2020-Zilveren%20Kruis-90483.pd...

en de Echte polisvoorwaarden 2020:

https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Voorwaarden-2020-Basis-Budget-Zeker-Exclusief-904...

drie sterren AV gewoon €2000 en 4 sterren AV gewoon €2500.Dit is hezelfde gebleven. 

Dit is de voorwaarde 2020 uit de AV normaal:

D14 Orthodontie voor verzekerden tot 18 jaar
Wij vergoeden aan verzekerden tot 18 jaar de kosten van orthodontie (gebitsregulatie) en een second opinion door een orthodontist of tandarts. De zorg wordt gedeclareerd met de door de Nederlandse Zorgautoriteit beschreven prestatiecodes voor orthodontie eindigend op de letter ‘A’. Daarnaast vergoeden wij het plaatsen van botankers door een kaakchirurg.
Wat wij (volgens dit artikel) niet vergoeden
Verliest of beschadigt u bestaande orthodontische voorzieningen door uw eigen schuld of nalatigheid? Dan vergoeden wij niet de kosten van reparatie of vervanging hiervan.
Wachttijd orthodontie
Voor de vergoeding van de kosten van orthodontie geldt een wachttijd van 1 jaar. Dit betekent dat u gedurende de wachttijd premie betaalt, maar nog geen vergoeding krijgt voor de kosten van orthodontie. De wachttijd geldt als u Aanvullend 3 sterren of Aanvullend 4 sterren afsluit en deze in heel 2019 niet had afgesloten. Uw wachttijd geldt ook als u overstapt van één van de andere zorgverzekeraars van Achmea.
Aanvullend
Basis Plus Module 1 ster
2 sterren
3 sterren
4 sterren
geen dekking
geen dekking
geen dekking
maximaal € 2.000,- voor verzekerden tot 18 jaar voor de gehele duur van de aanvullende verzekering maximaal € 2.500,- voor verzekerden tot 18 jaar voor de gehele duur van de aanvullende verzekering

Groet, Feina.