Is aanvullende dekking tussentijds opzegbaar bijvoorbeeld per 1 april 2017 bij inkomensverlies?

Bezoeker

Ik heb een basisverzekering met uitgebreide en nog niet gebruikte aanvullende dekking.

Helaas is mijn inkomen dit jaar een stuk lager waardoor het lastig is om de ruim 160 euro per maand nog te voldoen.

Kan ik om deze reden de aanvullende dekking beeindigen en indien ja per wanneer?

Dank voor uw bericht.

Zarah

Is aanvullende dekking tussentijds opzegbaar bijvoorbeeld per 1 april 2017 bij inkomensverlies?

16 ANTWOORDEN

Re: Is aanvullende dekking tussentijds opzegbaar bijvoorbeeld per 1 april 2017 bij inkomensverlies?

Fanatiekeling

Ik dacht dat dit niet mogelijk is. 

Wel kan de zorgverzekeraar zelf de aanvullende polissen opzeggen. Maar dit gebeurt pas bij een premie-achterstand.

ik vind het trouwens heel verstandig van u , dat u hiernaar informeert. Het zou de zorgverzekeraar wel sieren als ze uw verzoek zouden inwilligen. 

Een kleine tip: in het geval iemand anders de verzekeringnemer is, dan kun jij wel tussentijds ( van zorgverzekeraar) veranderen. Dan wordt je zelf verzekeringnemer van een nieuwe polis elders, en dan wordt de vorige polis door de verzekeringnemer opgezegd. 

Groet, Feina.

Re: Is aanvullende dekking tussentijds opzegbaar bijvoorbeeld per 1 april 2017 bij inkomensverlies?

Community Manager

Hoi @Zarah, de aanvullende verzekering om die reden opzeggen is helaas niet mogelijk. Er zijn wel andere redenen te bedenken om de aanvullende verzekering te verlagen of te beëindigen, maar dat verschilt per situatie. Om te kijken of er iets mogelijk is heb ik meer informatie van je nodig. Zou je me, in een privé-bericht, jouw geboortedatum, relatienummer, postcode en huisnummer willen sturen?

Fanatiekeling

@RaoulZei: "andere redenen te bedenken om de aanvullende verzekering te verlagen of te beëindigen"

Welke redenen mogen dit dan wel zijn? 

Groet, Feina.

Moderator

Je hebt zelf al een voorbeeld gegeven in je eerdere reactie Feina. Maar dat is dus helemaal afhankelijk van de situatie. Raoul geeft in zijn reactie aan dat we graag met Zarah meekijken naar de mogelijkheden! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Ik zal een prive bericht sturen om de mogelijkheden te bekijken. Ik wil premieachterstand juist op voor zijn! ER IS NU AL ACHTERSTAND VAN EEN MAAND. Met veel pijn en moeite zal ik de 160 euro voor de premie van maart eind maart voldoen. ik hoop dat er een oplossing is. De aanvullende dekking royeren ivm wanbetaling heb ik liever niet.

Moderator

We zien je berichtje graag tegemoet Zarah! 

Bezoeker

Op mij is van toepassing relatiebreuk (draag alle kosten nu zelf) en verlies van een aanvullend inkomen. Bij een aantal andere verzekeraars mag je tussentijds switchen bij:

• Zwangerschap
  • Adoptie/pleegkinderen
  • Scheiding
  • Samenwonen 
  • Huwelijk
  • Verlies van uw baan
  • Kinderen het huis uit
  • Overlijden van partner of kind
  • Pensionering
  • Verhuizing
Geldt een van deze situaties voor u? Dan kunt u een keer per jaar de dekking van uw aanvullende verzekering uitbreiden of een verzekering nemen die minder vergoedt. 

Hoop dat Zilveren Kruis ook coulant is daarin. Zie het in de voorwaarden niet zo snel staan. Ik moet nog even uitzoeken hoe een prive bericht te sturen.

Moderator

Je stuurt een privébericht door naar https://forum.zilverenkruis.nl/ te gaan en op het envelopje onder jouw avatar te klikken. Stuur gerust een berichtje zodat we met de persoonlijke situatie kunnen meekijken.

Bezoeker

Hoi Michelle het lukt niet, bij versturen prive bericht moet ik opgeven naar wie en ik heb geen mailadres of zo. Graag mij een privebericht besturen zodat ik daarop kan antwoorden.

Moderator

Hoi Zarah, jammer dat het niet gemakkelijk gaat zo dat sturen van een bericht. 

Zo te lezen ben je er al bijna. Want in dat veld waarin je moet opgeven naar wie je een bericht gaat sturen, daar vul je de username in.

Mijn username is bijvoorbeeld Eva S en die van jou is Zarah. 

Er is ook een andere manier om dat bericht te sturen, misschien werkt dat wel prettiger voor je. 

Klik, ergens op het forum, op de naam van de persoon van de ontvanger. Bijvoorbeeld hier in dit topic. Aan de linkerkant zie je steeds de username staan, samen met de profiel foto. Klik je daarop, dan krijg je een nieuwe pagina, met allemaal informatie over die user. Op die nieuwe pagina staat in het midden, onder de naam en profiel foto, een roze knop: 'Een bericht verzenden'.  Als je daarop klikt dan kom je meteen in het scherm om een privébericht te typen. De ontvanger staat dan al ingevuld. 

Dit is even ter info, voor mogelijk in de toekomst. 

Ik ga je nu het privébericht sturen waar je om vraagt, zodat we verder kunnen met je daadwerkelijke vraag! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Hoi Eva,

Het versturen van een privé bericht is gelukt smileylol:

Hoop op de medewerking van Zilveren Kruis.

De aanvullende dekking hoeft er overigens niet helemaal af.

Puur een verlaging naar 1 ster, zie mijn bericht.

Dank voor de toelichting.

Moderator

Fijn dat het uiteindelijk is gelukt!

Je bericht heb ik doorgezet naar een collega, om even goed naar je situatie te kijken. Van haar krijg je dan weer een privébericht terug vandaag. 

Bezoeker

Helaas, Zilveren Kruis kan en mag de dekking tussentijds niet verlagen. Zeer teleurstellend. Dit betekent dat omdat ik de premie niet meer kan betalen, ik straks niet meer verzekerd ben en ook dat Zilveren kruis de aanvullende dekkingen op zal zeggen. Dat heeft weer tot gevolg dat er achter mijn naam een opzegging door verzekeraars hangt ... ook weer gevolgen voor andere aanvragen voor verzekeringen. Weinig begrip en meedenken dus.Ik trek notabene vooraf aan de bel om hulp. Tjonge tjonge, ik kan zo 12 verzekraars noemen die deze mogelijkheid wel bieden aan hun verzekerden.

Bezoeker

Triest dat er helemaal niemand meer reageert :-(

En Raoul dan die aangeeft dat onder bepaalde omstandigheden wel gewijzigd mag worden tussentijds? Ik ben straks niet meer verzekerd lieve mensen, ik geef aan dat ik niet kan betalen. Waarom kan er geen uitzondering gemaakt worden? Uiteindelijk zegt Zilveren kruis de dekkingen op omdat ik niet kan betalen, wat heb ik daar nou aan? Moet ik wel bij elke verzekeringsaanvraag aangeven dat ik een opzegging door verzekeraar aan mijn broek heb hangen ... Een collega adviseerde officieel een klacht in te dienen tot het hoogste nivo. Ik wil dat in principe voorkomen maar zal er over nadenken.

Bezoeker

Beste allemaal, mijn schreeuw om hulp heeft geholpen. Ik heb mijn ex bereid gevonden om de premie van mijn zorgverzekering te compenseren totdat ik ben verhuisd en lagere woon lasten zal hebben. Probleem is hiermee gelukkig opgelost. Ik hoef en zal geen verdere stappen ondernemen richting Zilveren Kruis. Fijne dag en dank voor uw aandacht.

Moderator

Hoi Zarah,

Ik lees dat je teleurgesteld bent in het antwoord. Begrijp dat het vervelend is dat er niks mogelijk blijkt, zeker na al het contact wat eraan vooraf is gegaan.

Kan het waarderen dat je toch een aantal terugkoppelingen hebt gegeven op het forum Zarah! Over hoe het op je is overgekomen maar ook hoe het uiteindelijk is afgelopen.

Wat fijn dat je toch op een andere manier een oplossing hebt gekregen, via je ex. 

Misschien ter overvloed, maar mocht je in de toekomst een rekening krijgen. Dan denk ik aan bijvoorbeeld een zorgkosten nota van je eigen risico. Trek vooral even aan de bel. Want ik kan me goed voorstellen dat iemand dat bedrag niet in één keer kan kan ophoesten. Er kan dan altijd gekeken worden naar mogelijkheden om dat in termijnen te betalen.

Ik besef me dat het geen oplossing is voor je huidige situatie, maar ik wou het je wel graag meegeven. Je weet maar nooit!