Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Heb ik vrije zorgkeuze?

Voorbijganger

Ik heb een gezondsamenPolis natura en kan nergens vinden of ik een vrije zorgkeuze heb?

• Beleid

Heb ik vrije zorgkeuze?

OPGELOST
8 ANTWOORDEN

Re: Heb ik vrije zorgkeuze?

Moderator

De gezondsamen-polis is vergelijkbaar met de Basis Zeker. Je kunt hiermee naar alle ziekenhuizen en huisartsen en bijna alle apotheken.
Heb je een specifieke zorgvraag waarvoor je informatie over wilt hebben?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Nee, dit antwoord is voldoende.
Wel nog een andere vraag, klopt het dat de collectiviteitskorting voor studenten verlaagd is?

Moderator

De collectiviteitskorting voor studenten is veranderd. Veel studenten gaan daardoor iets meer betalen. Het verschil hangt af van het pakket en de leeftijd van de student.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Bedankt voor het antwoord, is duidelijk.
Zou wel fijn zijn geweest als dit van te voren bekend was gemaakt. Nu heb ik dit bij toeval zelf moeten ontdekken.

Fanatiekeling

Maar bent u niet bekend met de zorgverzekering " Studentengoedverzekerd" van de LSVB? Ik dacht dat daar een mooie korting op zat. Voor de Basis Zeker betaal je dan €92,21 ipv €102,45. Dit is precies de maximale wettelijke korting van 10%. Er is nog een ander nieuw label van Achmea/zilveren kruis, "Ziezo". Dat js een internetvariant van de naturapolis en 75% ipv 80% vergoeding in geval van ongecontracteerd. De premie is €89,75
Ik googelde op gezondsamen natura en kwam op de website van IZA terecht. Ik deed alsof ik 20 jaar was, maar kreeg zelfs helemaal geen korting. De prijs was €102,89. Klopt dat of heb jij toch een betere aanbieding?

PS de Basis Zeker is geen polis met vrije zorgkeuze, daarvoor moet u de Basis Exclusief kiezen. " Natura" betekent dat je zorg in natura ontvangt, dus door de zorgverzekeraar gecontracteerde zorg. In feite bepaalt de zorgverzekeraar naar welk ziekenhuis je mag gaan. Maar omdat op dit moment nog alle ziekenhuizen gecontracteerd zijn, Is er dit jaar nog geen ( groot) probleem.
Maar je kunt wel al last hebben van ongecontracteerde apotheken. Als dat net de apotheek om de hoek is of de dienstapotheek, dan is dat lastig.

Voorbijganger

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
U geeft mij meer informatie dan de telefoniste bij zilveren kruis, ik was niet op de hoogte van die studentenverzekering.
En nee ik heb geen betere aanbieding ik betaal dezelfde prijs als u noemt voor de gezondsamen polis.
Ook was ik in de veronderstelling dat ik wel een vrije zorgkeuze had. Heb ik speciaal naar gevraagd (telefonisch).
En die gaven mij een ander antwoord als dat van u. Namelijk dat ik wel een vrije zorgkeuze had met deze polis.

Moderator

Goede suggesties, Elze. Let wel op dat niet elke optie die jij noemt, door iedereen kan worden afgesloten.
ZieZo kan wel door iedereen afgesloten worden.

Studentengoedverzekerd is een collectief voor HBO en WO studenten. Deze collectieve korting is niet voor niet-studenten. MBO-studenten hebben een eigen collectief.

GezondSamen is de collectieve verzekering voor o.a. gemeente-ambtenaren. Deze kunnen collectief verzekeren bij Zilveren Kruis, maar zij kunnen ook kiezen voor een collectief bij IZA.

Basis Exclusief is inderdaad de restitutiepolis met maximale keuzevrijheid. Met de Basis Zeker heb je ruime keuze uit gecontracteerd zorgverleners, maar geen 100% keuzevrijheid.

Community Manager

*Update* In dit topic geven we een algemeen antwoord op de vraag of je vrije zorgkeuze hebt met een naturapolis.