Declareren reanimatiecursus preventieve cursus

Starter

reanimatie cursus geven

in mijn vrije tijd ga ik reanimatiecursussen geven omdat ik het belangrijk vind dat zo veel mogelijk mensen kunnen reanimeren.

Hiervoor vraag ik een vergoeding om mijn kosten te dekken.

Ik ben gecertificeerd opleider conform de normen van de nederlandse reanimatieraad.

Ook de hartstichting eist dit opleidingsniveau

ik ben geen partner van de hartstichting, want hiervoor is een stichting verplicht, en de kosten hiervan moet ik dan weer in de opleidingskosten verwerken.

mijn cursisten kunnen de kosten van de cursus (deels) declareren onder preventieve cursussen, ook bij Zilveren Kruis.

kan u mij aangeven waaraan de factuur moete voldoen om in aanmerking te komen voor declaratie?

Voor de KVK hoef ik niet in te schrijven, en voor de belastingdienst ben ik geen ondernemer omdat ik geen winstoogmerk heb. ik heb dus ook geen btw nummer.

echter mijn cursisten zijn deels jullie klanten, en zullen een factur overleggen samen met een ERC/NRR cursus certificaat.

Graag hoor ik of dit voldoende is om de cursus gedeclareerd te krijgen.

samen maken we Neerlanfd dan een beetje veiliger!

Eric

• Beleid
  • Gezond leven
  • Hart- en vaatziekten

Declareren reanimatiecursus preventieve cursus

2 ANTWOORDEN

Re: reanimatiecursus preventieve cursus

Moderator

Hallo Eric,

Wat goed dat je reanimatiecursussen wil gaan geven. En dat je hiervoor ook al een gecertificeerde opleiding hebt gevolgd. Om een leven te redden kan inderdaad soms 1 persoon het verschil maken.

We hebben inderdaad een vergoeding voor preventieve cursussen, waaronder een reanimatiecursus. In de online vergoeding staat de hoogte van de vergoeding en de voorwaarden. Wij vergoeden preventieve cursussen alleen bij aanbieders waarmee wij afspraken hebben gemaakt. Voor een reanimatiecursus is dat nu alleen Nederlandse Hartstichting. Je geeft zelf aan dat je niet aangesloten bent bij de Nederlandse Hartstichting en waarom niet. Ik denk alleen wel dat declaraties door jou daarom niet vergoed worden. Ik vraag nog even na bij mijn collega van Zorginkoop of dat klopt. En of dat komend jaar ook zo is. Hier kom ik volgende week nog bij je op terug!

Re: reanimatiecursus preventieve cursus

Moderator

Hallo Eric,  

Ik heb een reactie gekregen van mijn collega van Zorginkoop. In 2018 gaat er waarschijnlijk wel wat veranderen. Ik kan hier nu inhoudelijk nog niet veel over zeggen. Het wachten is nog even op de nieuwe polisvoorwaarden 2018. Die zijn in november beschikbaar.  

Verder vroeg je ook nog waaraan een nota moet voldoen. Daarop kan ik zeggen dat de nota moet voldoen aan de standaard van Vektis. Op de website zorgverleners staat een 'voorbeeld lay-out restitutienota'  waarbij je kunt zien waaraan een nota precies moet voldoen. Mocht je verder nog vragen hebben, laat het me gerust weten! Veel succes in ieder geval met het geven van de cursussen!