Boycotten van het afsluiten van een zorg verzekering bij het ZilverenKruis en Achmea.

Nieuwkomer

Ik zal de mensen die volgend jaar een zorgverzekering opnieuw moeten afsluiten advizeren om geen zorgverzekering meer af te sluiten bij julliie organisatie. Jullie laten ziekenhuizen failliet gaan terwijl er genoeg geld is. Miljarden hebben jullie opgebouwd van onze premies. Ook moeten ziekenhuizen jullie boycotten met de inkoop van zorg tegen de zo laag mogelijste prijs. Hierdoor komen de ziekenhuizn ook in financiele nood te zitten. Inkoop zorg zal door de ziekenhuizn tegen een redelijke prijs moeten  worden aangeboden en niet dat jullie het onderste uit de kan wilen hebben. Ik zal deze stelling zoveel mogelijk delen met alle nederlanders zodat jullie het wel zullen gaan merken in dfe toekomst. Misschien gaan jullie dan wel failliet !!!!!

Boycotten van het afsluiten van een zorg verzekering bij het ZilverenKruis en Achmea.

4 ANTWOORDEN 4

Re: Boycotten van het afsluiten van een zorg verzekering bij het ZilverenKruis en Achmea.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo @FlipMulder, welkom op de Community. Ik heb je bericht even verplaatst van het 'denk mee' gedeelte naar het forum omdat je bericht geen idee in die zin van het woord is maar meer een oproep of stelling zoals je zelf ook schrijft. 

Hoewel we je oproep of stelling natuurlijk erg jammer vinden moet je deze wat ons betreft wel gewoon hier kunnen plaatsen. Lees hier meer over onze huisregels: https://forum.zilverenkruis.nl/t5/help/faqpage en dan het kopje 'huisregels'.

UIt je bericht maak ik op dat je vooral ontevreden bent over de situatie bij het MC slotervaart en de MC ijsselmeerziekenhuizen. Mocht je daar nog vragen over hebben stel ze dan gerust dan kunnen we misschien wat ophelderen. Op de speciale website die we hiervoor hebben gemaakt vind je ook veel informatie hierover, neem dus vooral een kijkje: www.zk.nl/zkh

Voor nu een fijne dag en als we ergens mee kunnen helpen horen we het graag!

Re: Boycotten van het afsluiten van een zorg verzekering bij het ZilverenKruis en Achmea.

Lid verzekerdenraad

hoi @FlipMulder,

Ik ben het echt niet altijd eens met wat zilveren kruis doet, maar in dit geval kan ik ze geen ongelijk geven dat ze de stekker er uit trekken.

En dat was echt niet alleen zk, maar ook de andere verzekeraars.

Het is voor de patiënten daar natuurlijk erg schrikken, maar uiteindelijk zullen ze echt nog wel de zorg krijgen die ze nodig hebben, alleen voor nu even bij een andere arts en een ander ziekenhuis.

Maar je kunt niet eindeloos een ziekenhuis de hand boven het hoofd blijven houden

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/25/een-overbodig-ziekenhuis-met-een-huiselijke-sfeer-a2752692

En ja, je kunt ziekenhuizen meer geld gaan geven voor behandelingen, maar de pot geld is eindig, dus meer betalen voor een behandeling heeft als gevolg dat er uiteindelijk minder behandelingen gedaan kunnen worden, het blijft per slot van rekening kiezen wat je met je budget doet en als het geld op is zul je moeten stoppen helaas met behandelen.......

Medewerker

En misschien ook goed om dit stuk te lezen. Wellicht dat je er dan toch anders over gaat denken.

Verwijderde account
Niet van toepassing

Bericht op verzoek van de auteur verwijderd.